Ako mať spokojných klientov? Vďaka riadeniu vzťahov so zákazníkmi.

Ako mať spokojných klientov? Vďaka riadeniu vzťahov so zákazníkmi.

Dobré vzťahy sú základ a platí to aj pre tie obchodné. Spokojní klienti u vás budú nakupovať opakovane, odporučia vás ďalej, a tým vaše obchody porastú. Ako riadiť vzťahy so zákazníkmi efektívne a tak, aby sa z nich stali lojálni klienti?

Z dobrých vzťahov ťažia obe strany

Cieľom riadenia vzťahov so zákazníkmi je aktívne vytvárať a udržiavať dlhodobé vzťahy, ktoré sú prospešné:

  • pre zákazníkov – príjemne sa im u vás nakupuje a majú istotu, že im ponúkate to, čo potrebujú,
  • aj pre celú firmu – pretože spokojný zákazník prináša ďalšie obchody.

Vzťahy stavajte na poznanie

Predpokladom dobrých vzťahov je vzájomné poznanie. Klient o vás toho vie veľa z vášho webu, sociálnych sietí alebo z toho, ako s ním komunikujete. Čo viete vy o klientovi?

Aby ste mohli budovať kvalitné obchodné vzťahy, potrebujete mať prehľad o tom,:

  • čo vaši zákazníci chcú a čo ich zaujíma,
  • čo ich trápi alebo čo rieši,
  • čo potrebujú.

Pokiaľ toto viete, budete zákazníkovi rozumieť a ponúknete mu zakaždým riešenie, ktoré potrebuje a poslúži mu.

Budujte dôveru

Tým si u klienta získate dôveru, ktorá je ďalším pilierom dobrých vzťahov. Zákazníci budú vedieť, že im vždy pomôžete a nenecháte ich na holičkách. A vy zase máte istotu, že sa na vás zakaždým radi obrátia.

Vďaka dobrým vzťahom sa vám klienti ľahšie zveria s tým, čo ich páli. Predvídať a chápať ich potreby je potom základ každého úspešného obchodu.

Ako na riadenie vzťahov so zákazníkmi

Zhrnieme si to – riadenie vzťahov so zákazníkmi prebieha takto:

  • zhromažďujete a spracovávate informácie o svojich klientoch,
  • aby ste ich lepšie poznali a chápali ich potreby a zvyklosti,
  • vďaka tomu im ponúknete správne riešenie, ktoré ocenia,
  • navyše vedia, že ich počúvate,
  • to vzbudí ich dôveru vo vás
  • a zakaždým sa na vás so svojím problémom či prianím obráti.

S klientom teda potrebujete efektívne komunikovať a všetky podnety si ukladať, aby ste na nich v budúcnosti mohli stavať.

CRM pre riadenie vzťahov so zákazníkmi

Ľahko sa to povie, ale horšie urobí. Aby ste udržali všetky informácie o každom klientovi, museli by ste mať slonie pamäť. Blok s poznámkami zo schôdzok tiež nie je práve prehľadným riešením.

Preto obchodníci, finanční manažéri, podnikatelia aj riaditelia firiem používajú CRM. Jeho názov vychádza z anglického Customer Relationship Management a je to nástroj, ktorý vám uľahčí riadenie vzťahov so zákazníkmi.

Hlavné výhody CRM systému sú nasledujúce:

  • máte prehľadne uložené údaje o klientoch, aby ste sa k nim kedykoľvek dostali vy aj vaši kolegovia, ktorí so zákazníkmi rokujú,
  • vidíte celú históriu komunikácie s klientmi, čo uľahčí a zrýchli napríklad služby zákazníckej podpory,
  • dáta sú v bezpečí a nemusíte sa báť, že by ste nejakú informáciu stratili,
  • zmeny v údajoch sa prepíšu do celého systému, takže všetci majú neustále aktuálne informácie,
  • CRM za vás postráži všetky termíny, aby ste nezabudli na schôdzku alebo napríklad blahoželanie klientovi k narodeninám.

Vyskúšajte RAYNET CRM na 30 dní zadarmo a bez záväzkov. Ale pozor, najskôr zistíte, že sa bez CRM na riadenie vzťahov so zákazníkmi nezaobídete.