Pri výbere CRM zvážte nielen ponúkané funkcie. Dôležité je tiež zvážiť, ako ľahko sa systém prepojí s nástrojmi, ktoré už používate, alebo akú zákaznícku podporu dodávateľ CRM ponúka. Prečítajte si, na čo sa zamerať pri výbere CRM.
Najlepšie CRM
CRM vo všeobecnosti uľahčuje prácu pri oslovovaní potenciálnych zákazníkov, uzatváraní nových obchodov a budovaní vzťahov s klientmi. Oslobodzuje predajcov od administratívy a poskytuje manažérom prehľad o objednávkach a obchodných výsledkoch. Najlepší CRM je ten, ktorý najlepšie vyhovuje vašim potrebám a spĺňa vaše očakávania. Skôr než sa začnete pýtať, ako si vybrať najlepší CRM, položte si otázku, v čom mi CRM pomôže?
1. Zmapujte procesy, ktoré by mal systém CRM uľahčiť
Aby mohol systém CRM zlepšiť a zefektívniť vaše obchodné procesy, musíte najprv vedieť, ako ich máte nastavené. Prejdite si kľúčové procesy v oblasti predaja, ale aj marketingu alebo služieb zákazníkom. Získajte prehľad o tom, čo funguje a na čom by sa dalo zapracovať.
Pomôžu vám nasledujúce otázky:
- Ako vyzerajú procesy a aké sú ich kroky?
- Dalo by sa niečo urobiť efektívnejšie? Sú zbytočne dlhé, opakujete ich stále dokola?
- Aké problémy potrebujete vyriešiť?
- ameriavate sa na to, či získavate nové potenciálne zákazníkov, dohodujete schôdzky, uzatvárate nové obchody a udržiavate si zákazníkov?
- Ako si predstavujete fungovanie procesov a ako ich CRM zlepší? Ako vám má CRM pomôcť a čo s ním dosiahnete?
Úprimne odpovedzte na všetky otázky a získajte názory predajcov a ostatných kolegov, ktorých sa procesy a implementácia CRM týkajú. Ak chcete napríklad vybrať najlepší softvér CRM pre celú spoločnosť, zvážte, či bude CRM podporovať procesy všetkých tímov, ktoré s ním budú pracovať.
Keď poznáte ťažkosti, s ktorými sa predajcovia a ostatní kolegovia stretávajú, môžete lepšie vybrať CRM, ktoré im pomôže.
2. Objasnite si požiadavky na technické riešenie
Máte dve možnosti, ako môže CRM fungovať vo vašej spoločnosti:
Softvér CRM môžete mať nainštalovaný na vlastnom serveri. Okrem servera potrebujete aj dostatočné úložisko dát, zabezpečenie a skúsený personál IT. Nevýhodou on-premise CRM je, že ho predajcovia nemôžu používať v teréne.
Druhou a bežnejšou možnosťou je cloudový CRM, ktorý beží na serveroch poskytovateľa. Všetky údaje sú v ňom tiež bezpečne uložené. K systému CRM môžete pristupovať cez internet odkiaľkoľvek - aj mimo kancelárie, z notebooku, tabletu alebo mobilného telefónu. Platíte mesačné poplatky a prípadne ďalšie náklady za aktualizácie alebo rozšírenie funkcií. O údržbu systému sa stará poskytovateľ, takže ju máte bez starostí.
Pri rozhodovaní o výbere najlepšieho softvéru CRM preto zvážte technické možnosti svojej spoločnosti aj svoje predstavy o tom, ako chcete so systémom CRM pracovať.
3. Premyslite si, aké funkcie potrebujete
Väčšina systémov CRM ponúka v podstate to isté. Ak očakávate, že budete spravovať svoje kontakty, sledovať potenciálnych zákazníkov a to, v akej fáze predajného procesu sa nachádzate, nepotrebujete porovnávať ďalšie dodatočné funkcie, ktoré ani nebudete používať.
Zamerajte sa skôr na nedostatky, ktorými trpia vaše procesy a ktoré ste odhalili v prvom kroku. Pýtajte sa, či vám funkcie systému CRM pomôžu vyriešiť tieto problémy, ako bude podporovať vaše kľúčové procesy a či sa s ním bude ľahko pracovať. Vyhľadajte tieto informácie na webovej stránke CRM, ale opýtajte sa na ne aj ich predajcu.
Premyslite si tiež, ktoré nástroje už používate a ktoré potrebujete integrovať do systému CRM. Systémy CRM sa zvyčajne integrujú s účtovnými a fakturačnými systémami, poštovými nástrojmi, kalendármi, softvérom pre elektronický obchod a sklad alebo nástrojmi na riadenie projektov.
4. Zistite, ako funguje zákaznícka podpora
Ďalším dôležitým kritériom pri výbere CRM je zákaznícka podpora, ktorú poskytovateľ CRM ponúka. Premyslite si, či potrebujete školenie zamestnancov, seminár alebo by ste ocenili videonávody. A samozrejme sa uistite, že ich dodávateľ ponúka.
5. Zvážte svoj rozpočet na CRM
Po prečítaní predchádzajúcich bodov už pravdepodobne máte jasnejšiu predstavu o tom, čo od systému CRM očakávate. Zostáva vybrať vhodné riešenie a posledná, nemenej dôležitá otázka, a to otázka financií.
Nezabudnite, že cena CRM závisí od funkcií, ako aj od toho, koľko ľudí bude systém používať alebo koľko údajov v ňom budete ukladať. Opäť sa môžete vrátiť k tomu, ktoré funkcie skutočne potrebujete, budete používať a ktoré zefektívnia vaše obchodné procesy. Rovnako zvážte, či bude CRM skutočne užitočný pre všetkých kolegov. Najmä cloudové CRM sa najčastejšie účtujú podľa počtu používateľov (licencií).
Ak si nie ste istí, či ste si vybrali správny CRM alebo či sa vám takýto systém vôbec oplatí, využite možnosť bezplatnej skúšobnej verzie. Napríklad náš systém RAYNET CRM si môžete vyskúšať na 30 dní zadarmo a bez záväzkov.