6 obchodných trikov, ktoré vám pomôžu na schôdzke s klientom

6 obchodných trikov, ktoré vám pomôžu na schôdzke s klientom

Klient súhlasil s obchodným stretnutím, očividne má záujem o váš produkt a všetko ide ako po masle. Na stretnutí vás však prekvapí nečakanou otázkou alebo sa mu ponúknutá cena zdá príliš vysoká. Prečítajte si tipy, ako reagovať a úspešne uzavrieť obchod.

Príprava pred stretnutím je dôležitá

Prvým krokom k úspešnému obchodnému stretnutiu je dôkladná príprava. Zistite si všetky informácie o klientovi, získajte prehľad o jeho podnikaní a o tom, ako by mu váš produkt mohol pomôcť. O predbežnej príprave sme podrobne písali v samostatnom článku.

Teraz sa však pozrieme na obchodné triky, ktoré môžete použiť priamo na stretnutí, aby ste uspeli.

1. Zamerajte sa na výhody namiesto funkcií

Klient nemá záujem o vyčerpávajúci opis výrobku alebo služby. Nevnucujte zákazníkovi produkty, ale počúvajte ho a vysvetlite mu, aké výhody získa nákupom produktu a ako mu pomôže vyriešiť jeho konkrétne problémy.

Ak je to možné, o výhodách nielen hovorte, ale ich aj ukážte, alebo ešte lepšie, nechajte klienta službu alebo výrobok vyskúšať.

2. Nerozprávajte o konkurencii

Ako na vás pôsobí, keď sa niekto chváli niekým iným? Teraz si predstavte, že na obchodnom stretnutí neustále opakujete, že vaše služby sú lacnejšie, spoľahlivejšie alebo jednoducho lepšie ako služby konkurencie. Zákazníka si nezískate a pravdepodobne začne uvažovať, či konkurencia nebude lepšia, keď sa o nej tak jednoznačne vyjadrujete.

3. Cenu svojho tovaru určujete vy

Ak sa klientovi nepáči cena vašich produktov, nehovorte hneď o zľave. Nepresvedčíte ho o kúpe, skôr zľavíte sami seba a nebudete sa správať profesionálne. Snažte sa zdôvodniť cenu tak, aby zákazník pochopil výhody investície.

Tip pre vás: Ak je cena pre klienta stále prekážkou, ponúknite namiesto zľavy rozloženie platieb alebo bonus zadarmo.

4. Berte klienta vážne

Počas celého stretnutia dávajte klientovi najavo, že jeho názor je pre vás dôležitý. Nikdy nezľahčujte jeho otázky a obavy, aj keď sú uštipačné alebo nepodstatné. Buďte profesionálni, pokojní a všetko trpezlivo vysvetľujte. Klient uvidí, že sa na vás môže spoľahnúť.

5. Poznajte svoje limity

Napriek dôkladnej príprave vás klient môže prekvapiť neočakávanou otázkou. Odpovedajte priamo a bez diatriby, aby zákazník videl, že viete, čo hovoríte. Ak si nie ste istí alebo neviete odpovedať, priznajte to. Rovnako sa nebojte povedať, že niektoré požiadavky klienta nemôžete splniť. Nestratíte tak jeho dôveru a ocení, že s ním jednáte férovo.

6. Dávajte si pozor na správanie

Na stretnutie príďte s pozdravom a predstavte sa, začnite spoločenským rozhovorom a potom prejdite k samotnému stretnutiu. Hovorte zdvorilo, len dostatočne hlasno a nie príliš rýchlo. Myslite na reč tela a dávajte si pozor na nesúhlasné prekríženie rúk pred telom alebo nervózne žmýkanie papiera v rukách. Udržujte očný kontakt s klientom. Pre vás sú to možno maličkosti, ale každá z nich pridáva v očiach klienta plusové body.

Ukončite stretnutie dohodou o ďalších krokoch.

Pred odchodom zo stretnutia sa uistite, že váš klient vie, čo bude nasledovať. Kto má aké úlohy, ako bude podnik pokračovať, čo dostane za svoje peniaze.

Hneď po stretnutí si uložte poznámky zo stretnutia. Náš systém RAYNET CRM vám pomôže udržiavať poriadok v informáciách o klientoch. Uchováva vaše kontakty, všetku komunikáciu s klientmi a ďalšie dôležité dokumenty pohromade.