CRM: najlepšie riešenie evidencie zákazníkov a obchodných prípadov

CRM: najlepšie riešenie evidencie zákazníkov a obchodných prípadov

Či už ste malá alebo veľká firma, obchodníci alebo finanční poradcovia, potrebujete mať prehľad o zákazníkoch. Evidovať si ich môžete rôznymi spôsobmi. Papierové adresáre už asi nikto nepoužíva, databáza v Exceli zrejme áno. Žiadne tabuľky vám ale nedovolí to, čo CRM systém. Čo všetko vie a prečo je najlepším riešením evidencie zákazníkov?

Databáza kontaktov

CRM slúži ako adresár, do ktorého prehľadne uložíte všetky informácie. Pokiaľ máte medzi klientmi podnikateľa, CRM ich základné údaje vyplní automaticky z obchodného registra. Vďaka voliteľným poliam si ku klientom zapíšete osobné údaje, kontakty alebo napríklad záujmy a koníčky. Klientov si môžete tiež oštítkovať, aby ste na prvý pohľad videli, čo s ktorým riešite.

Celé riešenie si skrátka prispôsobíte svojim potrebám, aby ste si mohli zaznamenávať presne to, čo pre svoje podnikanie potrebujete.

Schôdzky a upomienky

Naplánované schôdze, hovory a ďalšie úlohy si plánujete v kalendári priamo v CRM. Na karte klienta potom vždy uvidíte, čo za aktivity s ním máte naplánované. Ak si teda dohovoríte s niekým schôdzku, uvidíte ju v kalendári aj v adresári.

Prehľadne tak vidíte, čo máte s kým v pláne. A vďaka nastaveniu upomienok nikdy na nič nezabudnete.

Pokiaľ okrem obstarania CRM hľadáte ďalšie hacky, ako mať viac času, mrknite na článok o time manažmente pre obchodníkov.

História vzťahu s klientom a zákaznícka starostlivosť

Spomenie klient na schôdzke nejaký detail? Zapíšte si ho do poznámky a na nasledujúcej schôdzke ho môžete otvoriť. Pri každom kontakte evidujete schôdzky, dokumenty, ponuky, e-maily, ktoré ste si poslali - skrátka všetko, čo ste s klientom kedy riešili, a hlavne, koľko peňazí je v hre.

Evidencia týchto údajov pomáha okrem obchodu a marketingu aj starostlivosť o zákazníkov. Ak vám napríklad zavolá klient a zákaznícka podpora má prístup do CRM, hneď ho môže osloviť priezviskom a má pred sebou kompletné informácie o tom, čo, kedy a kde od vás klient zaobstaral. Vďaka tomu rýchlejšie nájde riešenie danej situácie a zákazník položí telefón s dobrým pocitom, že mu venujete nadštandardnú starostlivosť.

Podrobné a prehľadné reporty

Koľko klientov je v ktorej fáze predajného lievika? Aké sú vaše obchodné výsledky za posledný mesiac, kvartál, alebo rok? A ktorý obchodník na tom má najväčšiu zásluhu? Tieto a desiatky ďalších dát máte v CRM rýchlo k dispozícii, väčšinou aj v prehľadných grafoch. Nemusíte schraňovať desiatky excelových tabuliek, nastavovať v nich makrá a zložito vyhodnocovať dáta.

Prehľadný predajný lievik je základom každého reportingu v CRM. Ako sales funnel funguje, popisujeme v samostatnom článku.

Marketingové kampane na uložené kontakty

Vďaka prepojeniu CRM riešení s mailingovými nástrojmi ľahko odošlete hromadný mail alebo newsletter zákazníkom či potenciálnym klientom.

Klientov môžete v CRM segmentovať podľa rôznych kategórií. Napríklad podľa príslušnosti k trhu, dĺžky obchodného vzťahu alebo služieb, o ktoré prejavili záujem. Vďaka tomu na kontakty lepšie zacielite marketingové kampane.

Automatizácia rutinných úloh

CRM sa stará o to, aby obchodníci trávili čo najmenej času administratívou a mohli sa plne venovať komunikácii a schôdzkam s klientmi. CRM čiastočne automatizuje napríklad:

  • hľadanie a vypĺňanie údajov o klientoch,
  • odosielanie e-mailov
  • alebo tvorbu ponúk a zmlúv.

Vďaka automatizácii rutinnej agendy CRM nielen uľahčuje prácu obchodníkom, ale taktiež skracuje predajný cyklus, čím zlepšuje predaje. Inými slovami, keď majú obchodníci viac času predávať, viac toho predajú.

Evidencia klientov dostupná odkiaľkoľvek

Ďalšou výhodou CRM riešenia je prístupnosť – k informáciám o klientoch sa dostanete vy aj vaši kolegovia kedykoľvek a odkiaľkoľvek. Vďaka aplikácii v telefóne môžete informácie vložiť hneď po schôdzke, napríklad pomocou hlasovej správy.

Pokiaľ vás zaujíma, aké údaje by mal o klientoch každý správny obchodník evidovať, napísali sme o tom článok.

CRM je riešenie nielen pre evidenciu kontaktov, ale aj pre riadenie a automatizáciu obchodu, marketing alebo HR. Posilníte ním vzťahy so zákazníkmi a uľahčíte tímovú spoluprácu.

Než si CRM zaobstaráte, vyskúšajte ho zadarmo. Väčšina CRM vývojárov ponúka časovo obmedzenú demoverziu, vďaka ktorej zistíte, ako sa vám v programe pracuje a koľko toho zvládne za vás.