Či už ste malá alebo veľká firma, obchodníci alebo finanční poradcovia, potrebujete mať prehľad o zákazníkoch. Evidovať si ich môžete rôznymi spôsobmi. Papierové adresáre už asi nikto nepoužíva, databáza v Exceli zrejme áno. Žiadne tabuľky vám ale nedovolí to, čo CRM systém. Čo všetko vie a prečo je najlepším riešením evidencie zákazníkov?
Databáza kontaktov
CRM slúži ako adresár, do ktorého prehľadne uložíte všetky informácie. Pokiaľ máte medzi klientmi podnikateľa, CRM ich základné údaje vyplní automaticky z obchodného registra. Vďaka voliteľným poliam si ku klientom zapíšete osobné údaje, kontakty alebo napríklad záujmy a koníčky. Klientov si môžete tiež oštítkovať, aby ste na prvý pohľad videli, čo s ktorým riešite.
Celé riešenie si skrátka prispôsobíte svojim potrebám, aby ste si mohli zaznamenávať presne to, čo pre svoje podnikanie potrebujete.
Schôdzky a upomienky
Naplánované schôdze, hovory a ďalšie úlohy si plánujete v kalendári priamo v CRM. Na karte klienta potom vždy uvidíte, čo za aktivity s ním máte naplánované. Ak si teda dohovoríte s niekým schôdzku, uvidíte ju v kalendári aj v adresári.
Prehľadne tak vidíte, čo máte s kým v pláne. A vďaka nastaveniu upomienok nikdy na nič nezabudnete.
História vzťahu s klientom
Spomenie klient na schôdzke nejaký detail? Zapíšte si ho do poznámky a na nasledujúcej schôdzke ho môžete otvoriť. Pri každom kontakte evidujete schôdzky, dokumenty, ponuky, e-maily, ktoré ste si poslali - skrátka všetko, čo ste s klientom kedy riešili, a hlavne, koľko peňazí je v hre.
Marketingové kampane na uložené kontakty
Vďaka prepojeniu CRM riešení s mailingovými nástrojmi ľahko odošlete hromadný mail alebo newsletter zákazníkom či potenciálnym klientom.
Evidencia klientov dostupná odkiaľkoľvek
Ďalšou výhodou CRM riešenia je prístupnosť – k informáciám o klientoch sa dostanete vy aj vaši kolegovia kedykoľvek a odkiaľkoľvek. Vďaka aplikácii v telefóne môžete informácie vložiť hneď po schôdzke, napríklad pomocou hlasovej správy.
CRM je riešenie nielen pre evidenciu kontaktov, ale aj pre riadenie a automatizáciu obchodu, marketing alebo HR. Posilníte ním vzťahy so zákazníkmi a uľahčíte tímovú spoluprácu.
Všetky spomínané funkcie má naša RAYNET CRM. Ľahko ho navyše prepojíte s ďalšími nástrojmi, ktoré používate, napríklad s účtovnými alebo mailingovými systémami.