Obchodníci používajú LinkedIn na budovanie svojej značky a oslovovanie potenciálnych klientov prostredníctvom sociálneho predaja. Zistite, ako sa vám darí v sieti a či vaše aktivity prinášajú požadované výsledky pomocou indexu sociálneho predaja. Jedným kliknutím sa zobrazí, ako si vediete v porovnaní s ostatnými užívateľmi.
Zistite, ako si stojíte na LinkedInu
LinkedIn Social Selling Index je číselné vyjadrenie toho, ako sa vám darí na sieti LinkedIn. Ukáže vám, ako vaše aktivity v tejto profesionálnej sieti podporujú predaj a ako si stojíte v porovnaní s ostatnými vo vašom odvetví.
Je to bezplatný nástroj, ktorý umožňuje každému používateľovi siete LinkedIn skontrolovať svoju pozíciu v sieti. Stačí kliknúť na odkaz www.linkedin.com/sales/ssi.
Social Selling Index vám ukazuje aktuálnu pozíciu
Hodnota indexu sa pohybuje od 0 do 100. Za veľmi dobré sa považuje, pokiaľ sa dostanete nad 70 bodov. Priemerní užívatelia LinkedIn sa pritom pohybujú niekde medzi 20 a 50 bodmi.
Index sa počíta za uplynulých 90 dní a neustále sa aktualizuje. Okamžite teda viete, ako na tom ste a ako vám vaše aktivity pomáhajú skóre vylepšiť.
4 oblasti, ktoré Social Selling Index hodnotia
Index sociálneho predaja je založený na štyroch pilieroch, ktoré sa merajú samostatne. V každom z nich môžete získať maximálne 25 bodov, ktorých súčet predstavuje celkovú hodnotu indexu.
Ide o tieto štyri oblasti:
- budovanie profesionálnej značky - hodnotí sa, či máte správne a úplne vyplnený profil, t. j. či máte profilovú fotografiu, vyplnenú pracovnú históriu, referencie,
- vyhľadávanie relevantných kontaktov - tu sa meria, ako vyhľadávate relevantné kontakty a využívate platené nástroje, ako je napríklad Sales Navigator, na zefektívnenie vyhľadávania nových kontaktov,
- angažovanosť na webe - sleduje sa, či vytvárate relevantný obsah, ktorý je užitočný pre vašich sledovateľov, či vytvára interakciu a diskusiu používateľov pod vašimi príspevkami, a hodnotí sa dosah vašich príspevkov, počet komentárov, reakcií a zdieľaní,
- budovanie silných vzťahov - posúdenie, či ste v kontakte s osobami s rozhodovacími právomocami v odvetví a ako reagujete na žiadosti o nadviazanie kontaktov.
Všetky leady z LinkedIn si potom môžete prehľadne evidovať v RAYNET CRM.
Ako index ukáže, čo na svojom LinkedIn vylepšiť
LinkedIn Social Selling Index vám teda rýchlo ukáže, ako si v týchto štyroch oblastiach na LinkedIn vediete a ktorú treba podporiť. Napríklad takto:
- vyplňte kompletne profil a všetky kolónky,
- spájajte sa s relevantnými a dôležitými ľuďmi, odpovedajte na žiadosti o spojenie,
- vytvárajte alebo zdieľajte kvalitný a relevantný obsah, ktorý podporuje pozíciu odborníka,
- interagujte, komentujte a odpovedajte na komentáre, zdieľajte príspevky ostatných,
- používajte platené nástroje ako Sales Navigator a všetky funkcie, ktoré ponúka.
Pravidelnou aktualizáciou indexu môžete okamžite zistiť, ako každá aktivita prispieva k vášmu celkovému skóre.
Index sociálneho predaja podporí vaše podnikanie
Vyššia hodnota indexu vám zaručí lepšiu pozíciu v sieti a v podnikaní. Čím vyššie je vaše skóre, tým väčší dosah majú vaše príspevky v sieti LinkedIn. Lepšie vás spojí s dôležitými ľuďmi vo vašom odvetví alebo v odvetví potenciálneho klienta. Pomôže vám to tiež ukázať sa ako odborník a autorita vo svojej oblasti.
To vám môže otvoriť dvere k ďalším obchodom. Z údajov spoločnosti LinkedIn vyplýva, že obchodníci s vyšším indexom sociálneho predaja majú vyšší počet predajných príležitostí a sú úspešnejší pri uzatváraní obchodov.