Obchodníci používajú LinkedIn na budovanie svojej značky a oslovovanie potenciálnych klientov prostredníctvom sociálneho predaja. Zistite, ako sa vám darí v sieti a či vaše aktivity prinášajú požadované výsledky pomocou indexu sociálneho predaja. Jedným kliknutím sa zobrazí, ako si vediete v porovnaní s ostatnými užívateľmi.
Zistite, ako si stojíte na LinkedInu
LinkedIn Social Selling Index je číselné vyjadrenie toho, ako sa vám darí na sieti LinkedIn. Ukáže vám, ako vaše aktivity v tejto profesionálnej sieti podporujú predaj a ako si stojíte v porovnaní s ostatnými vo vašom odvetví.
Je to bezplatný nástroj, ktorý umožňuje každému používateľovi siete LinkedIn skontrolovať svoju pozíciu v sieti. Stačí kliknúť na odkaz www.linkedin.com/sales/ssi.
Social Selling Index vám ukazuje aktuálnu pozíciu
Hodnota indexu sa pohybuje od 0 do 100. Za veľmi dobré sa považuje, pokiaľ sa dostanete nad 70 bodov. Priemerní užívatelia LinkedIn sa pritom pohybujú niekde medzi 20 a 50 bodmi.
SSI skóre
Ako si na LinkedIn vediete
0–40
LinkedIn používate iba rekreačne, alebo vôbec.
41–50
Ovládate základy LinkedInu, ale musíte sa mu venovať pravidelnejšie a aktívnejšie.
51–60
Máte poctivo vyplnený profil a občas publikuje zaujímavý obsah.
61–70
Máte dobrý základ pre úspešný social selling.
71–80
V social sellingu si vediete na svoj odbor nadpriemerne.
81–90
Máte vybudovanú kvalitnú sieť a LinkedIn naplno využívate na obchodné činnosti.
91–100
Social selling na LinkedIn máte v malíku.
Index sa počíta za uplynulých 90 dní a neustále sa aktualizuje. Okamžite teda viete, ako na tom ste a ako vám vaše aktivity pomáhajú skóre vylepšiť.
4 oblasti, ktoré Social Selling Index hodnotia
Index sociálneho predaja je založený na štyroch pilieroch, ktoré sa merajú samostatne. V každom z nich môžete získať maximálne 25 bodov, ktorých súčet predstavuje celkovú hodnotu indexu.
Ide o tieto štyri oblasti:
- budovanie profesionálnej značky - hodnotí sa, či máte správne a úplne vyplnený profil, t. j. či máte profilovú fotografiu, vyplnenú pracovnú históriu, referencie,
- vyhľadávanie relevantných kontaktov - tu sa meria, ako vyhľadávate relevantné kontakty a využívate platené nástroje, ako je napríklad Sales Navigator, na zefektívnenie vyhľadávania nových kontaktov,
- angažovanosť na webe - sleduje sa, či vytvárate relevantný obsah, ktorý je užitočný pre vašich sledovateľov, či vytvára interakciu a diskusiu používateľov pod vašimi príspevkami, a hodnotí sa dosah vašich príspevkov, počet komentárov, reakcií a zdieľaní,
- budovanie silných vzťahov - posúdenie, či ste v kontakte s osobami s rozhodovacími právomocami v odvetví a ako reagujete na žiadosti o nadviazanie kontaktov.
Všetky leady z LinkedIn si potom môžete prehľadne evidovať v CRM. Odporúčame vyskúšať si zadarmo dostupnú demoverziu, nech zistíte, či a ako vám prácu uľahčia.
Ako index ukáže, čo na svojom LinkedIn vylepšiť
LinkedIn Social Selling Index vám teda rýchlo ukáže, ako si v týchto štyroch oblastiach na LinkedIn vediete a ktorú treba podporiť. Ku každej z nich vám dáme zopár tipov, ako metriky posilniť.
Budovanie osobnej značky
- Kompletne si vyplňte a vylaďte profil - nevyplňujte ho z povinnosti, ale dajte si na každej kolónke záležať, pokojne pridajte aj vlastný banner do záhlavia - profil musí pôsobiť autenticky.
- Vložte si na profil zaujímavý obsah – pripnite si na profil články, prípadové štúdie a ďalší hodnotný obsah, ktorý chcete všetkým návštevníkom profilu ukázať.
- Buďte vidieť - publikujte na LinkedIn zaujímavé a prínosné informácie a diskutujte pod inými príspevkami, tým prilákate užívateľov na svoj profil.
- Zbierajte odporúčania – poproste kolegov a blízke pracovné kontakty, nech vám na profile dajú odporúčania alebo vyzdvihnú zručnosti spomenuté vo vašom profile.
Posilňovanie siete kontaktov
- Prepájajte sa s relevantnými ľuďmi zo svojho odboru – vyhľadajte ich pomocou filtrov alebo využite kontakty, ktoré vám LinkedIn sám odporučí na spojenie.
- Odpovedajte na žiadosti o spojenie – pridávajte si iba kontakty, ktoré sú pre vás relevantné, tie ostatné odmietajte.
- Posielajte personalizované žiadosti – ak sa s potenciálnym kontaktom nepoznáte osobne, vždy napíšte personalizovanú správu, prečo ho žiadate o pridanie do siete.
- Pridajte sa do odborových skupín - LinkedIn má funkciu Groups, ktorá funguje podobne ako na Facebooku - skúste nájsť relevantné skupiny zo svojho odboru a pridajte sa do nich.
- Opätujte návštevy profilu - pokiaľ váš profil navštívi relevantný človek z vášho odboru, prezrite si tiež jeho profil, prípadne ho rovno požiadajte o spojenie.
Zdieľanie obsahu a zapájanie sa
- Zdieľajte hodnotný obsah – najväčší úspech má na LinkedIn obsah, ktorý rýchlo zaujme, je autentický a zároveň odovzdá prínosné informácie – začnite si vytvárať imidž odborníka na danú tému.
- Šírte obsah relevantný pre váš okruh kontaktov – vaše príspevky musia byť relevantné pre vašu sieť kontaktov – šírte preto zaujímavosti z odboru a z vlastnej praxe, vyhnite sa off-topic témam, ako je politika alebo fotky z dovolenky.
- Zapájajte sa do relevantných diskusií – pravidelne reagujte na príspevky ostatných, ale komentujte ich iba v prípade, že máte do diskusie čím prispieť, nikdy nie na silu.
Prehlbovanie kontaktov
Udržujte kontakt so svojou sieťou – dôležitým kontaktom vo svojej sieti pravidelne komentujte príspevky alebo pogratulujte im k úspechom. Zostanete tak na očiach im aj ostatným ľuďom v ich kruhu.
Vďaka pravidelnej aktualizácii indexu môžete ihneď sledovať, ako vám jednotlivé aktivity pridávajú body v celkovom skóre.
Index sociálneho predaja podporí vaše podnikanie
Vyššia hodnota indexu vám zaručí lepšiu pozíciu v sieti a v podnikaní. Čím vyššie je vaše skóre, tým väčší dosah majú vaše príspevky v sieti LinkedIn. Lepšie vás spojí s dôležitými ľuďmi vo vašom odvetví alebo v odvetví potenciálneho klienta. Pomôže vám to tiež ukázať sa ako odborník a autorita vo svojej oblasti.
To vám môže otvoriť dvere k ďalším obchodom. Z údajov spoločnosti LinkedIn vyplýva, že obchodníci s vyšším indexom sociálneho predaja majú vyšší počet predajných príležitostí a sú úspešnejší pri uzatváraní obchodov.
Pokiaľ sa chcete social sellingu na LinkedIn venovať intenzívne, nezaobídete sa bez LinkedIn Sales Navigatoru. Ako táto rozšírená funkcia LinkedIn funguje, popisujeme v samostatnom článku.