LinkedIn je skvelý nástroj pre B2B firmy, ktorý marketéri používajú na vyhľadávanie nových potenciálnych zákazníkov. Už v neplatenej verzii toho dokáže veľa, ale platená verzia je oveľa pokročilejšia a posúva vaše podnikanie na vyššiu úroveň. Napríklad služba LinkedIn Sales Navigator uľahčuje a urýchľuje vyhľadávanie správnych ľudí.
Čo je to LinkedIn Sales Navigator
LinkedIn Sales Navigator je nástroj, ktorý predajcom uľahčuje vyhľadávanie a oslovovanie nových kvalifikovaných potenciálnych zákazníkov. Je to jedna z platených funkcií LinkedIn a nájdete ju v prémiových účtoch v časti Sales Solutions (predajné riešenia) na karte Work (práca).
Vďaka prepracovaným filtrom, rozšíreným možnostiam vyhľadávania a jednoduchšiemu kontaktovaniu nájdete presne toho, koho hľadáte, rýchlo a efektívne.
LinkedIn Sales Navigator a jeho výhody
LinkedIn je sám o sebe dobrý na social selling, ale LinkedIn Sales Navigator otvára nové možnosti, ako efektívnejšie generovať potenciálnych zákazníkov.
V platenej verzii napríklad:
- zistiť, kto navštívil váš profil za posledných 90 dní,
- používať pokročilé filtrovanie, ktoré vám pomôže nájsť toho, koho potrebujete,
- budete môcť vyhľadávať bez obmedzenia počtu znakov v požiadavke alebo počtu zobrazených výsledkov,
- môžete pridávať kontakty do zoznamov a ukladať k nim poznámky alebo značky, čo vám uľahčí kategorizáciu potenciálnych zákazníkov,
- je jednoduchšie nadviazať konverzáciu s leady, pretože môžete posielať správy bez toho, aby ste sa museli spojiť.
Ako používať LinkedIn Sales Navigator na vyhľadávanie potenciálnych zákazníkov
Filtre a kľúčové slová môžete používať aj v neplatenej verzii, ale nie na úrovni, ktorú ponúka profesionálny účet. LinkedIn Sales Navigator umožňuje zadať niekoľko rôznych parametrov spolu s neobmedzeným počtom kľúčových slov na spresnenie vyhľadávania. Vyhľadávacie dotazy je možné uložiť a neskôr znovu použiť.
V čase písania tohto článku umožňuje LinkedIn Sales Navigator filtrovať používateľov pomocou desiatok filtrov, medzi ktorými sú napríklad:
- veľkosť firmy, v ktorej pracujú,
- mesto alebo štát, kde ich firma sídli,
- typ priemyslu,
- personálne zmeny vo firme (napríklad rast počtu zamestnancov alebo zmena na konkrétnu pozíciu),
- aktivita z poslednej doby (napríklad interakcie s konkrétnym typom príspevkov).
Nebudete sa tak prehrýzť nerelevantnými výsledkami. Vyhľadávaním kvalifikovaných potenciálnych zákazníkov zvýšite aj svoju úspešnosť a šancu na úspech obchodu.
V LinkedIn Sales Navigatore tiež môžete vyhľadávať pomocou booleovských operátorov známych z programovania (AND, OR, NOT). To vám umožní filtrovať leady ešte hlbšie. Napríklad si takto vyhľadáte kontakty, ktoré sú obchodní manažéri, ale zároveň nepracujú vo firmách pod 50 ľudí (operátor NOT).
Filtre využijete tiež na to, aby ste lepšie vymysleli icebreakery pri prvom kontakte s potenciálnym klientom. Napríklad hľadáte iba leady, s ktorými:
- máte spoločné kontakty,
- ste sa zúčastnili rovnakého kurzu alebo eventu,
- zdieľate spoločnú tému, o ktorej práve publikovali príspevok,
- viete, že nedávno zmenili zamestnanie.
Málo známou vychytávkou v LinkedIn Sales Navigatore je funkcia View Similar. Pokiaľ vo vyhľadaných ľuďoch objavíte obzvlášť zaujímavý lead, kliknite na tlačidlo View Similar a LinkedIn vám vyhľadá užívateľov, ktorí majú podobnú pozíciu v podobne veľkých firmách v podobnom odbore.
Mimochodom ak hľadáte ďalšie spôsoby, ako nájsť leady, rozoberáme ich v samostatnom článku.
Ako osloviť potenciálnych zákazníkov pomocou služby LinkedIn Sales Navigator
Zatiaľ čo v neplatenej verzii musíte najprv nadviazať spojenie s kontaktom, aby ste mu mohli poslať správu, v aplikácii Sales Navigator posielate InMaily. Tieto správy môžete posielať komukoľvek mimo vašej siete, navyše sa zobrazujú v hornej časti doručenej pošty a môžete si prispôsobiť predmet.
Počet InMailov, ktoré môžete odoslať, závisí od vašej tarify. Pohybuje sa medzi 20 a 50 InMaily mesačne. To používateľa motivuje, aby neposielali hromadné spamy. Odporúčame InMaily dostatočne personalizovať a starostlivo pripraviť, aby lead zaujali a nezavrel ich ako každé druhé obchodné oznámenie.
Zoznamy a sledovanie aktivity leadov
Všetky vyhľadané a kontaktované kontakty môžete tiež uložiť priamo do zoznamov, s ktorými môžete pracovať neskôr. Zoznamy vám pomôžu sledovať, koho ste už oslovili, kto vám odpovedal a s kým má zmysel ďalej spolupracovať.
Prostredníctvom zoznamov vás tiež LinkedIn upozorní na dôležitú aktivitu u leadov, najmä na zmeny práce a príspevky, ktoré zdieľa. Každú aktivitu pri leade si môžete označiť záložkou, aby ste sa k nej kedykoľvek neskôr vrátili.
LinkedIn Sales Navigator funguje aj ako jednoduché CRM. Ak však od CRM očakávate viac, vyskúšajte profesionálny nástroj CRM. Například RAYNET CRM si vyzkoušíte se všemi funkcemi zdarma a bez závazků po 30 dní.
Oplatí sa mi LinkedIn Sales Navigator?
LinkedIn má veľa zaujímavých funkcií. Za ročné predplatné aplikácie LinkedIn Sales Navigator zaplatíte takmer 2 000 Kč mesačne (za mesačné predplatné dokonca 2 355 Kč).
Preto sa investícia do tohto nástroja nevyplatí každému. Kúpu zvážte len vtedy, ak:
- chcete ušetriť čas a efektívne vyhľadávať relevantné potenciálne zákazníkov,
- musíte vyhľadať konkrétne osoby a spoločnosti, ktoré spĺňajú niekoľko parametrov,
- vyhľadávate veľa ľudí a nechcete byť obmedzovaní počtom výsledkov,
- chcete mať prehľad o vyhľadávaných a oslovených potenciálnych zákazníkoch.
Predtým, ako sa prihlásite, premýšľajte o tom, ako LinkedIn používate teraz. Samotný platený účet vám nové zákazky neprinesie. Musíte byť na LinkedIn už teraz:
- mali vyladený a aktualizovaný profil,
- vybudovali ste si sieť kontaktov, ktorú ďalej rozširujete a spolupracujete s ňou,
- byť aktívny, pravidelne vytvárať vlastný obsah a reagovať na príspevky ostatných.
Mrknite tiež na článok, v ktorom popisujeme ďalšie inteligentné nástroje, ktoré vám uľahčia obchodovanie.