25+ užitočných nástrojov pre obchodníkov

25+ užitočných nástrojov pre obchodníkov

Koľko času strávite organizovaním stretnutí, odpovedaním na e-maily alebo plánovaním a rozdeľovaním práce v predajnom tíme? Používanie nástrojov pre predajcov ho výrazne skráti. Umožnia vám efektívne generovať potenciálnych zákazníkov a predávať ich, organizovať prácu, plánovať stretnutia, ľahšie komunikovať a budovať vzťahy s klientmi. Prečítajte si, ktoré nástroje vám uľahčia prácu.

1. Plánovanie a riadenie projektov

Nástroje vám pomôžu prideľovať úlohy a zaznamenávať priebeh projektov. Tým sa automatizuje proces riadenia projektov a uľahčí sa tímová komunikácia a plánovanie práce.

Pomôžu vám napríklad riadiť projekty a plánovať úlohy:

  • Freelo,
  • Asana,
  • Trello,
  • Basecamp.

2. Zaznamenávanie času pre zvýšenie produktivity

Pomocou nástrojov na sledovanie času môžete sledovať, koľko hodín ste vy a vaši kolegovia strávili nad každou úlohou. Niektoré firemné nástroje tiež znižujú rozptýlenie - blokujú rôzne aplikácie, aby ste sa mohli sústrediť na prácu a neodbiehali na vedľajšiu koľaj.

Medzi nástroje pre obchodníkov na zaznamenávanie odpracovaného času patria napr:

  • Toggl,
  • Everhour,
  • RescueTime,
  • Monday,
  • Freedom.

3. Generovanie potenciálnych zákazníkov a získavanie informácií o klientoch

Získavanie klientov je často najťažšou časťou obchodného procesu. Uľahčujú ho nástroje pre obchodníkov, ktoré vyhľadávajú a zhromažďujú údaje o nových potenciálnych klientoch a triedia ich do databázy, takže údaje nemusíte spracovávať ručne. Svoj čas môžete venovať generovaniu ďalších potenciálnych zákazníkov a uzatváraniu nových obchodov.

Na vyhľadávanie nových zákazníkov použite:

  • CRIBIS,
  • Merk.cz,
  • Leady.cz,
  • Rejstříky.info,
  • LinkedIn Sales Navigator,
  • LeadGenius.

4. Komunikácia s klientmi alebo aj v tíme

Každý používa telefón a e-mail. Spolupráca na projektoch urýchli online hovory a stretnutia s kolegami, zatiaľ čo automatické odosielanie e-mailov uľahčí komunikáciu s klientmi.

Používajte nástroje, ako napr:

  • Quanda,
  • Mailchimp,
  • Slack,
  • Zoom,
  • Microsoft Teams.

5. Zatváranie obchodov

Po uzavretí obchodu je čas na podpis a výmenu zmlúv. Zjednodušte túto časť predaja a použite elektronické podpisy, aby ste eliminovali potrebu tlačiť, ručne podpisovať, skenovať a posielať dokumenty.

Vyskúšajte niektorý z týchto:

  • Adobe Sign,
  • DocuSign,
  • signNow,
  • Secured Signing,
  • RAYNET CRM.

6. Fakturácia a účtovníctvo

Po podpísaní zmluvy zostáva už len dodať výrobky a vystaviť faktúry. Aj s tým vám pomôžu nástroje pre obchodníkov. Okrem fakturácie a vedenia účtovníctva vám poskytnú okamžitý prehľad o aktuálnych príjmoch a výdavkoch, takže budete mať prehľad o tom, ako sa vášmu podnikaniu darí.

Vyskúšajte napr:

  • ABRA Flexi,
  • Accai,
  • Premier,
  • Trovi.sk

7. Riadenie vzťahu so zákazníkmi

Ak chcete mať všetky svoje obchodné údaje, informácie a kontakty na klientov pohromade, použite CRM. Jasne vidíte, v akom štádiu sa obchod nachádza a aké míľniky ešte musíte absolvovať, aby ste klienta úspešne predali.

Vyskúšajte náš RAYNET CRM a prostredníctvom integrácií sa prepojte so všetkými ostatnými nástrojmi, ktoré chcete používať.