8 spôsobov, ako mobilné CRM uľahčuje obchodníkom služobné cesty

8 spôsobov, ako mobilné CRM uľahčuje obchodníkom služobné cesty
Mobilné CRM vám kryje chrbát na obchodných stretnutiach. Od navigácie ku klientom cez diktovanie zápisov až po skenovanie vizitiek.

Možno ste si zvykli, že mobilné kancelárske aplikácie sú takmer rovnaké ako v počítači, len v jednoduchšom dizajne. V prípade mobilneho CRM to tak nie je – aplikácia totiž obsahuje množstvo funkcií špeciálne pre prácu v teréne. Od navigácie ku klientom cez diktovanie zápisov až po skenovanie vizitiek. Na praktickom príklade obchodnej schôdzky vám ukážeme, v ktorých situáciách aplikácia uľahčuje obchodníkom život.

1. CRM vás naviguje na miesto stretnutia 🧭

Nastúpite do auta, otvoríte CRM v mobile a necháte sa navigovať na miesto stretnutia priamo z karty klienta. Už nemusíte zadávať adresu do navigácie alebo rozmýšľať, či idete do Hurá s.r.o. v Košiciach alebo Hurá a.s. v Piešťanoch.

Keď máte v kalendári CRM uloženú schôdzku, spustíte navigáciu priamo z nej. Aktivity v CRM sú vždy priradené ku konkrétnemu klientovi, zákazke a súvisiacim dokumentom, takže sa na všetko môžete prekliknúť z kalendára.

2. Z aplikácie môžete poslať SMS, e-mail alebo uskutočniť hovor 💬

Je diaľnica opäť neprejazdná? Zavolajte klientovi alebo pošlite SMS priamo z mobilného CRM a ospravedlňte sa za meškanie. Nemusíte hľadať číslo v neprehľadnom zozname kontaktov, kde ho pri troche šťastia nájdete medzi zubárom a pizzeriou.

A aby ste čakanie v prevádzke využili produktívne, môžete poslať niekoľko e-mailov. E-mailový klient sa otvorí cez CRMko a odoslané e-maily sa priamo zaevidujú do príslušných kontaktov v adresári.

3. Históriu klientov si môžete pripomenúť kedykoľvek 💡

Keď si chcete pred stretnutím osviežiť informácie o klientovi alebo zákazke, vytiahnete mobilný telefón a rýchlo si ich vyhľadáte v CRMko. Napríklad: 

  • všetku e-mailovú komunikáciu,
  • zápisy z predchádzajúcich zasadnutí,
  • zaslané ponuky a objednávky
  • alebo celkové náklady na prácu.

4. Vyfoťte záznamy a zadajte ich do systému CRM 📷

Schôdzka sa skončila! Čo robiť s popísaným flipchartom? Odfoťte ho pomocou integrovaného fotoaparátu v aplikácii CRM. Fotografie sú v CRM za niekoľko sekúnd a nemusíte ich ťahať z mobilného telefónu do počítača alebo online úložiska. V CRM priradíte fotografiu ku konkrétnemu stretnutiu a zákazke, takže ju vy a vaši kolegovia môžete v budúcnosti ľahko dohľadať. 

5. Aplikácia číta a zaznamenáva údaje z vizitiek 🪪

Na stretnutí ste si vymenili vizitky s niekoľkými ľuďmi. Ak chcete mať istotu, že nezostanú navždy zahrabané len vo vašej peňaženke, zapnite v systéme CRM funkciu skenovania vizitiek. Hneď ako odfotíte vizitku, systém automaticky prečíta údaje, ako je meno, telefónne číslo alebo adresa, vytvorí kontakt v adresári a údaje hneď doplní

6. Vytvorenie obchodného prípadu odkiaľkoľvek

Zo stretnutia vypadol nový obchod za 4 000 €, hurá! Na jeho vytvorenie v CRM nemusíte otvárať počítač, ale nový obchodný prípad môžete vytvoriť za minútu priamo z telefónu. Možno aj po stretnutí na parkovisku. Nemusíte ani písať e-mail nadriadeným alebo kolegom –⁠ novú zákazku uvidia v systéme CRM.

7. Nadiktujte zápis z porady do systému CRM 📲 

Zápis z porady nemusíte prepisovať, keď sa vrátite do kancelárie. Stačí, ak si počas spiatočnej cesty zapnete v CRM systéme nahrávanie zvuku. Nadiktujte do aplikácie všetko dôležité zo stretnutia, kým ho máte čerstvo v pamäti. CRM prepíše váš hlas a vy a vaši kolegovia nájdete poznámky na karte klienta a na objednávke.

8. Kedykoľvek vložte rýchlu poznámku 📝

Keď potrebujete rýchlo niečo zaznamenať v teréne, ale nemôžete úplne odťukať niekoľko minút na telefóne, aplikácia CRM vám umožní uložiť rýchlu poznámku. V aplikácii RAYNET to funguje napríklad tak, že na sekundu podržíte ikonu aplikácie na obrazovke a zobrazí sa možnosť vložiť rýchlu poznámku.

Pri ďalšom prihlásení do desktopovej verzie CRM na vás bude poznámka čakať na paneli, kde ju môžete priradiť napríklad ku klientovi alebo úlohe. Rovnakým spôsobom môžete nahrať aj fotografiu alebo nadiktovať rýchlu zvukovú poznámku.

Vyskúšajte si, aké je to v teréne s aplikáciou CRM

Už viete, ako vyzerajú obchodné stretnutia s aplikáciou CRM, tak si to poďte vyskúšať. Rovnako ako počítačovú verziu, aj mobilnú aplikáciu RAYNET CRM si môžete vyskúšať na 30 dní zadarmo a nezáväzne. A ak už RAYNET máte, stiahnite si ju hneď – neplatíte za ňu nič navyše.

Aplikáciu si stiahnite na Google Play alebo v App Store. 📱🆓