Filtrování v Raynet: ako rýchlo a presne vyhľadať čokoľvek z obchodných dát

Filtrování v Raynet: ako rýchlo a presne vyhľadať čokoľvek z obchodných dát
CRM robí poriadok v dátach aj vďaka inteligentným filtrom. Napríklad v Raynet môžete vytvárať pokročilé filtre, ktoré vám uľahčia obchod, reporty aj analýzy.

Firmy používajú CRM hlavne preto, aby si urobili poriadok v obchodných dátach. V CRM majú všetky dáta o klientoch a zakázkach na jednom mieste, ale aj ich kedykoľvek rýchlo dohľadajú. A práve tento úkol plnia v Raynet filtry. Vďaka nim nájdete aj v stovkách obchodných prípadov presne tých klientov, zmluvy alebo zakázky, ktoré potrebujete. Poďme sa pozrieť, ako filtre fungujú v praxi a ako ich naši používatelia najčastejšie využívajú.

Na čo slúžia raynetí filtre 🧐

Pomocou filtrovania nájdem v hromade dát presne tie, ktoré potrebujem – to vie každý malý rejnok. Filtre však v Raynet plnia viac funkcií, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať.

1️⃣ Pomoc s plnením úloh

Keď obchodník potrebuje vykonať úlohu pre vybranú skupinu klientov, leadov alebo zakázok, filtre sú jeho najlepším kamarátom. Napríklad vyhľadá:

  • všetkých klientov, ktorým príští mesiac končí zmluva, aby ich mohol kontaktovať,
  • všetkých leadov, ktoré prišli z facebookovej kampane a týkajú sa súčasných významných zákazníkov, aby ich mohol spracovať,
  • všetkých klientov, s ktorými sa tento mesiac stretol, aby im mohol poslať dotazník spokojnosti.

2️⃣ Reporting

Keď obchodník potrebuje reportovať obchodnému manažérovi, alebo obchodný manažér vedeniu firmy, pomocou filtrov jednoducho dohľadajú potrebné podklady. Či už sa vedúci zaujíma, koľko ste poslali ponúk, koľko schôdzok tento rok obchodníci absolvovali alebo aké produkty tento rok odoberali zákazníci z Rumunska, na všetko si môžete nastaviť filter.

3️⃣ Analytika

Čo priebežne reportujete, to typicky na konci kvartálu analyzujete. Aj s tým filtre pomôžu. Môžete porovnať výsledky u jednotlivých obchodníkov, produktov alebo napríklad v regiónoch. Raynet zvládne aj komplexné filtre typu „ako sa darí konkrétnemu produktu v danom regióne po mesiacoch“.

Komu vo firme sa filtre hodia 🔎

Filtre neslúžia len obchodníkom. Pomocou filtrov v Raynet si prácu uľahčia ľudia naprieč rôznymi tímami. Tu je pár príkladov.

  • Manažéri si pomocou filtrov vytvoria súhrnné dáta o podriadených, uzavretých obchodoch, zákazníckych vzťahoch alebo vývoji predaja. Kľudne na denný, týždenný, mesačný alebo ročný základ.
  • Obchodníci si vyfiltrujú prehľady zmlúv, ktoré čoskoro vypršia, alebo prehľady klientov, ktorým je potrebné venovať pozornosť – napríklad dlho nekontaktovaným klientom alebo klientom s veľkým obratom.
  • Ľudia z administratívy si zobrazia novozpracované zmluvy k podpisu, faktúry po splatnosti alebo chybne evidované údaje – filtre napríklad skontrolujú, či sú leady z konkrétneho predajného kanála označené správnym štítkom.
  • Marketing si v adresári najčastejšie filtruje klientov na oslovenie, napríklad podľa odboru, veľkosti firmy alebo obratu. Takisto si pomocou filtrov vyhodnotí efektivitu marketingových kampaní.

Ako filtre v Raynet fungujú 📊

V Raynet CRM nájdete možnosť filtrovania vo všetkých zoznamoch, takže napríklad v adresári klientov, v obchodných prípadoch alebo vo výpočte aktivít.

 

V pravej časti rozhrania sa vám roluje zoznam kritérií, podľa ktorých môžete filtrovať. Vzhľadom na to, že všetky záznamy v Raynet sú vzájomne prepojené, môžete filtrovať aj klientov podľa produktov, ktoré odobrali, alebo napríklad obchodné prípady podľa klientov, ktorých sa týkali.

Tu je príklad. Keď chcete vyfiltrovať klientov, s ktorými aktuálne nemáte rozbehnutý žiadny obchod, ale v minulosti ste im niečo predali, použijete filtre:

  • klient bez otvoreného obchodného prípadu,
  • obchodný prípad s výhrou v minulom roku,
  • aktivita realizovaná minulý rok.
Klienti bez rozjetého obchodu

A filter je na svete. Už stačí si ho len uložiť, aby ste pri ďalšom použití rovnaké výsledky zobrazili doslova na jedno kliknutie. Hotový filter môžete tiež zdieľať s kolegami, ktorým by sa mohol hodiť.

Čo s vyfiltrovanými dátami

Ak s vyfiltrovanými dátami potrebujete ďalej pracovať, môžete:

  • u nich vykonať hromadnú zmenu (napríklad posunúť vyfiltrovaných klientov v obchodnom procese ďalej),
  • hromadne založiť aktivitu (napríklad pridať oslovenie vyfiltrovaných klientov do kalendára),
  • exportovať dáta (aby ste napríklad mali vyfiltrované kvartálne výsledky na meetingu po ruke).

Najlepšie filtre pre obchod a príklady filtrov od používateľov Raynetu 🤓

Priznáme sa, že tento nadpis bol trochu clickbait. Najlepšie filtre pre obchod sú totiž tie, ktoré si sami vytvoríte podľa svojich vlastných interných procesov. Iba tie vám pomôžu najviac.

Ale aby sme vás k vytvoreniu vlastných filtrov trochu inšpirovali, máme tu niekoľko reálnych ukážok filtrov, ktoré sme pomáhali nastaviť niektorým používateľom Raynetu.

  1. Hotel s novovybudovaným wellness chcel osloviť historických klientov a informovať ich o novinke. V Raynet si vyfiltrovali klientov, u ktorých pred rokom 2025 evidujú prehraný obchodný prípad typu „konferencia“ s dôvodnením „chýba wellness“.
  2. Poľnohospodárska firma potrebovala priebežný prehľad predaja podľa jednotlivých plodín. Vytvorili si preto radu filtrov s plodinou a časom, napríklad „repka“ + „tento mesiac“.
  3. Obchodníci zo strojárskej firmy chceli osloviť nových klientov, s ktorými sa nedávno stretli na veľtrhu. Vyfiltrovali si teda klientov so štítkom MSV24, ktorým doteraz predali tovar za menej ako 100 000 Kč..
  4. Predajcovia výpočtovej techniky sa chceli pripomenúť klientom z tlačiarní, ktorí od nich už nejaký čas nenakúpili spotrebný materiál. Vyfiltrovali si teda klientov z kategórie „tlačiari“, u ktorých za posledné 3 mesiace neevidujú vyhraný obchodný prípad z kategórie „spotrebný materiál“.

Vyskúšajte si všetky filtre v Raynet 💁🏻

V Raynet máte k dispozícii širokú škálu filtrov, ktoré vám pomôžu rýchlo nájsť a analyzovať kľúčové dáta pre vaše obchodné rozhodnutia. Chcete sa uistiť, že vždy nájdete to, čo hľadáte? Vyskúšajte filtre a uvidíte, ako ľahko vám môžu zjednodušiť každodennú prácu.

Vyskúšať filtre