Využitie CRM v marketingu: vytuňte kampane na maximum a prehlbte vzťahy s klientmi

Využitie CRM v marketingu: vytuňte kampane na maximum a prehlbte vzťahy s klientmi
Marketing bez dát je ako strieľanie na terč so zaviazanými očami. Neviete, kto na čo počuje, čím si ho získate ani aké vaše snaženie malo výsledky. Marketéri si môžu budovať vlastné databázy a zbierať dáta, alebo môžu spolupracovať s obchodníkmi a spoločne využiť všetky výhody CRM. Marketing tým získa cenné dáta a obchod zase relevantných klientov.

V CRM máte všetky informácie o klientoch aj leadoch, ktoré môžete využiť na tvorbu skvelých kampaní. Spätne tiež v jednom systéme vidíte ich úspešnosť a nabudúce ich môžete ešte viac vytuniť. CRM je mocný nástroj nielen pre obchod, ale aj reklamné kampane.

Prečítajte si, ako CRM v marketingu využijete:

Vytvárajte personalizovaný obsah na mieru

Keď poznáte svoje publikum, môžete mu naservírovať to, po čom túži. Využite dáta z CRM a postavte im obsah z toho, čo klientov zaujíma. Presne zacielené kampane sú efektívnejšie a prinesú vám lepšie výsledky. Navyše nimi upevníte vzťah so svojimi zákazníkmi, ktorí vnímajú, že ich poznáte a neposielate im zbytočnosti.

Vo výsledkoch kampaní v CRM uvidíte tiež, čo nabudúce robiť lepšie. Alebo čím zaujmete nové leady, z ktorých sa môžu stať noví zákazníci – vďaka spolupráci marketérov a obchodníkov.

O generovaní leadov a ich posúvaní predajným lievikom sme písali tu.

Segmentujte publikum do skupín

Organizovať plošné kobercové nálety na všetkých klientov sa nevypláca. Rôzni ľudia majú rôzne potreby a nachádzajú sa v rôznych fázach predajného cyklu. Áno, niektoré správou oslovíte, ale ostatní ju hodia do koša spolu so všetkými ďalšími, ktoré im od vás priplávajú.

Preto je dôležitá segmentácia. V CRM je to ľahké - vďaka všetkým dátam vám stačí vyfiltrovať napríklad kontakty, s ktorými ste tento rok obchodovali, ale posledný mesiac s nimi neboli v kontakte. Počas minútky máte pripravenú databázu, na ktorú pošlete personalizovanú ponuku.

CRM a e-mailing

Dáta v CRM neslúžia len na vytváranie databázy. Systém ľahko napojíte na e-mailingový nástroj a celú rozosielku si ešte viac uľahčíte. Vyfiltrované kontakty kliknutím na tlačidlo exportujete priamo do nástroja pre rozosielky a máte hotovo. Kampaň behom chvíľky letí k tým ľuďom, ktorých môže zaujať.

Kontakty máte neustále aktuálne. Nemusíte sa báť, že do databázy zabudnete niekoho pridať. Vždy píšete všetkým, koho si z CRM vyberiete - vrátane kontaktov, ktoré do neho pribudli napríklad včera.

Zautomatizujte marketingové procesy a uľahčte si prácu

CRM okrem rozosielkového nástroja prepojíte s ďalšími systémami a automatizujete rutinnú prácu. Napríklad po integrácii s automatizačnou platformou Make si vytvoríte scenáre v logike „Keď sa niečo stane, tak niečo urob“.

Nielen že nemusíte neustále exportovať a importovať kontakty medzi CRM a e-mailom. Nastavíte si, že rôzne aktivity v CRM spúšťajú rôzne kampane a sekvencie mailov. Nič nerobíte ručne a máte istotu, že sa všetky dôležité správy dostanú, kam majú.

Históriu komunikácie navyše vidia všetci v tíme. Obchodník napríklad vie, ktorá kampaň na klienta išla a na čo môže nadviazať pri schôdzke.

Merajte úspešnosť kampaní a výkonnosť marketingu

Nielen že vďaka CRM pripravíte skvelú kampaň, ľahšie ju tiež vyhodnotíte. Akonáhle sa kontakt dostane do vášho CRM, už o ňom máte prehľad až do konca obchodného vzťahu. To znamená, že o každom viete, kedy a odkiaľ ste ho získali – a že trebárs až rok po prvom kontakte v nadväznosti na reklamnú kampaň u vás skutočne nakúpil. Bez CRM už by ste kontakt stratili zo zreteľa a nespomenuli si, čo ho k vám priviedlo.

Jasne, vyhodnotenie vedia e-mailingové nástroje samy o sebe. Ale ak sa dáta prenesú do CRM, ste ešte o krok vpred. Vidíte nielen úspešnosť marketingu, ale aj reálny vplyv na obchod.

Viete, ako ktorý klient na správu zaregoval, či si ju vôbec otvoril, alebo dokonca popýtal ponúkaný tovar či služby. Vyčíslite hodnotu e-mailingu pre obchod a budúce reklamy podľa dát môžete ďalej vylepšovať.

Naboostujte aj svoj marketing vďaka RAYNET CRM

Zo spolupráce obchodu s marketingom môžete iba získať. Konkrétne:

  • lepší prehľad o leadoch a klientoch, takže lepšie chápete ich správanie a pripravujete im kampane na mieru,
  • tým zlepšíte komunikáciu a upevníte s nimi vzťahy,
  • tiež lepšie zvládnete odpovedať na ich potreby,
  • takže zvýšite lojalitu zákazníkov
  • a navyše získate ďalšie cenné dáta a uvidíte, do čoho sa oplatí investovať.

Máte CRM natlačené dáta, ale používate ho zatiaľ len pre obchod? Nechajte doň vstúpiť aj marketing. A pokiaľ CRM ešte nemáte vôbec, vyskúšajte RAYNET na 30 dní zadarmo a bez záväzkov – aj keď si myslíme, že si systém zamilujete.

Vyskúšať CRM