Sunus: Raynet? Pomáha a neotravuje

5. 5. 2024

Prípadové štúdie

Spravovať dáta začali v Sunuse so známymi kancelárskymi aplikáciami. Už pri vzniku firmy však bolo spoluzakladateľovi Markovi Mitáčkovi jasné, že na evidenciu zákaziek bude potrebovať komplexné riešenie. CRM, ktoré bude zároveň jednoduché na obsluhu aj pre technikov v teréne. Najlepší prienik požiadaviek našli v Raynete.

Sunus sa zameriava na inštalácie fotovoltických elektrární na rodinné domy, školy aj firmy po celom Česku. Tím okolo Marka Mitáčka a Václava Polanku si zakladá na kvalite, aj preto spolupracuje s dobre etablovanými firmami ako Viessmann, GoodWee či Pylontech.

Čo sa dozviete?

  1. Prečo sa Sunusu oplatilo ísť do CRM hneď od začiatku
  2. Ktoré funkcie najviac uľahčili prácu
  3. Ako Raynet využíva majiteľ firmy

Hľadanie systému na zelenej lúke

Už pri vzniku firmy bolo spoluzakladateľovi Markovi Mitáčkovi jasné, že bude potrebovať systém na evidenciu zákaziek a ďalších kľúčových aspektov podnikania. V tíme najprv začali so známymi kancelárskymi aplikáciami, no keďže chceli viesť zákazky hlavne projektovo, čoskoro prešli o stupeň ďalej k nástrojom Trello a Microsoft Planner.

Kolega Václav Polánka, druhý konateľ a majiteľ firmy, mal na starosti technické riešenie a na mne bolo nájsť systém na evidenciu a riadenie procesov. Aby nám to skrátka fungovalo. Základné nástroje na rozbeh postačovali, boli jednoduché na obsluhu, ale čoskoro nám začala chýbať komplexnosť. Keď začalo pribúdať zákaziek – hoci ich boli stále len desiatky – vedel som, že potrebujeme niečo iné.

Marek Mitáček

Majiteľ a konateľ spoločnosti Sunus

Hľadanie vhodného riešenia uľahčil podľa Mitáčka fakt, že firma začínala tzv. na zelenej lúke.

Zo skúseností viem, že oveľa lepšie je, keď sa firemné procesy prispôsobia aplikácii, a nie naopak. Keď sa firma rozhodne, že jej nevyhovuje súčasné nastavenie a chce prejsť na niečo nové, musí to byť obrovské utrpenie pre všetkých, pretože sú na niečo zvyknutí a zrazu to majú robiť inak.

Výhodou bola aj druhá profesia Marka Mitáčka: „Celý svoj profesijný život robím audítora a navštevujem množstvo malých aj veľkých firiem. A tam ma vždy zaujímalo, ako si pomáhajú rôznymi aplikáciami alebo systémami. Takže som už mal určitú predstavu a videl, čo používajú.“

V jednej z firiem videl Raynet CRM a keďže sa mu páčilo, ako možno v systéme riešiť obchodné prípady, zaradil ho do užšieho výberu.

Vedel som, že nemôžeme používať niečo veľké ako SAP alebo Microsoft Dynamics. Sme menšia firma a potrebujeme jednoduchší nástroj. Jednoduchý na správu, ale zároveň do istej miery komplexný, s možnosťou prepojenia na ďalšie systémy. Riešenie, ktoré nám pomôže pri riadení obchodu a zákazníkov, kde uvidíme priebeh zákaziek. Chcel som skrátka vybrať niečo, čo nám bude pomáhať a čo chalanov v teréne nebude otravovať. V tomto mi najlepšie vyšiel Raynet.

Sunus-2.webp

CRM v každodennej práci

V Sunuse začali s 30dňovou skúšobnou verziou CRM. Namodelovali si pár zákaziek a prešli celý nastavený proces, aby si mohli vyhodnotiť, či im systém skutočne vyhovuje. Vďaka tomu, že sa tím ešte len rozrastál a mal za sebou len prvé realizácie, bolo následné zapojenie podľa Mitáčka jednoduché. Pri otázkach počas implementácie pomohla aj naša zákaznícka podpora.

Raynet sme si na začiatku nakreslili v základných princípoch a povedali si, takto to budeme robiť. Keď sa k nám pridávali noví kolegovia, rovno do toho naskočili. Bolo to celkom jednoduché. Nasadenie Raynetu úplne na začiatku bola naša výhoda.

Marek Mitáček vyzdvihol možnosti modifikácie systému, napríklad vďaka nastaveniu voliteľných polí pre rôzne typy záznamov. V tíme si takto vytvárajú vlastné šablóny pre obchod, či už ide o predbežné alebo finálne ponuky, zmluvy alebo odovzdávacie protokoly.

A oceňuje aj prepojenie na ďalšie systémy na párovanie platieb a fakturáciu, alebo SmartEmailing, ktorý vo firme pravidelne používajú nielen v marketingu, ale aj pri servise a kontaktovaní predchádzajúcich zákazníkov s ponukou revízie nainštalovaných elektrární.

Keď som v Raynete videl funkciu rozšírení, tak som zajásal. Fakturoid, iDoklad, GDPR nástroje, SmartEmailing, ktorý sme už používali predtým. Skvelé, toto pôjde.

💡 Tip: Integrácie so systémami tretích strán patria medzi kľúčové funkcie Raynet CRM. A pravidelne pridávame nové.

integrace-raynet.webp

Podobne CRM pomáha pri reklamáciách, ktoré vďaka tomu môžu v Sunuse riešiť promptne:

Sme na ne dobre pripravení a presne vieme, čo sa v danom čase od obchodu cez realizáciu až po odovzdanie zákazky dialo. Raynet je pre nás dnes kľúčový systém vo firme. Máme výborne zaznamenanú históriu obchodných prípadov. Keď sa na nás po čase niekto obráti, môžeme do dát jednoducho nahliadnuť. Bez toho by človek len ťažko vedel, čo robil pred niekoľkými mesiacmi, nieto ešte napríklad pred tromi rokmi. A samozrejme na to máme napojené ďalšie veci.

Čo Marek Mitáček oceňuje a využíva z pohľadu majiteľa firmy

  • Dostávam okamžitý prehľad, čo kde máme, koľko je zákaziek v procese, koľko je predbežných ponúk, finálnych ponúk, koľko máme zmlúv pred podpisom a pod.
  • Fakturácia na jedno kliknutie. Viem, koľko faktúr ešte nie je zaplatených a koľko už je. To je nesmierne dôležité.
  • Vďaka kalendáru dokážem veľmi dobre plánovať nákup materiálu. Viem, koľko zákaziek mám pred sebou v ďalších mesiacoch. Kalendár hojne využívame nielen na obchodné stretnutia, ale aj na plánovanie samotných realizácií.
  • Veľkým prínosom sú tiež analýzy a možnosť cez filtrovanie z nástroja vyťahovať rôzne dáta.
  • Veľmi dobre sa mi tam vedú leady, ktoré hojne využívame a z ktorých následne tvoríme obchodné prípady. Občas dostávame odporúčania, či už od našich existujúcich zákazníkov alebo spolupracujúcich firiem, a veľmi dobre môžem reportovať tým, ktorí odporúčali, v akej fáze sa referencia nachádza: že sme poslali ponuku, máme podpísanú zmluvu a tak ďalej.
  • Okrem toho v Raynete využívame aj: tvorbu vlastných voliteľných polí a šablón, plánovanie servisných zásahov, automatické generovanie obchodných dokumentov k zákazkám, vedenie projektov, prepojenie na Freelo a SmartEmailing, online podpisovanie cez DigiSign, GDPR nástroj a e-mailovú asistentku.

Pre mňa ako majiteľa je zároveň skvelé vedieť, že každý dokument, ktorý ide von z firmy, má jasne danú formu. Šablóna je jednotná a pre používateľov menej pracná. Nemusím kontrolovať, či majú kolegovia všetko vyplnené. Na dva kliky dostanú hotový dokument, ktorý pošlú klientovi. Je to obrovská úspora času.

Rok 2023 bol podľa Mitáčka prelomový aj v tom, že si CRM vo firme naozaj „sadlo“ a všetko funguje. „Už nemusím na každej porade zdôrazňovať: Vyplňujte všetky údaje a voliteľné polia ku každej zákazke,“ dodáva. Sunus sa podľa neho dostal do fázy, keď v rámci Raynetu využíva väčšinu funkcií. Ako aktuálnu výzvu tak momentálne rieši najmä väčšie zapojenie automatizácie.

Pre malú firmu, ako sme my, CRM nie sú malé peniaze. Keď už ale na takýto náklad vynakladáme prostriedky, chcem ho maximálne využiť. A vďaka Raynetu vidím skutočne obrovský prínos. Po firme sa nám nepovaľujú papiere k jednotlivým zákazkám, všetko máme zdigitalizované, v jednom systéme. Poskytuje mi to komplexný prehľad.

Vďaka Raynetu teraz v Sunuse:

✔️ Majú prepojené všetky kľúčové nástroje.

✔️ Môžu jednoducho nahliadať do histórie zákaziek.

✔️ Efektívne plánujú obchodné stretnutia aj nákup materiálu.

Začnite svoju 30‑dňovú bezplatnú skúšobnú verziu dnes

Začať skúšobnú verziu

Alebo si nechajte všetko predstaviť osobne

Chcem ukážku

Ďalšie prípadové štúdie

22. 5. 2024

10 min

Heros: Elektronické podpisovanie je s Raynetom úplne božie

31. 5. 2024

10 min

Igor Gulaš: Zavedenie Raynetu je pre mňa citeľný pokrok

25 . 4. 2024

10 min

4poradci: Kým sme zaviedli Raynet, bola to evidenčná divočina