Ako vybudovať skvelú databázu kontaktov

30. 9. 2025Raynet tím
Hero Right Lines
Hero Left Lines

V raynetovom adresári sú klientské údaje prehľadne na jednom mieste, dostupné odkiaľkoľvek a okamžite ukazujú, čo už máte s každým zákazníkom za sebou. Pozrite sa, ako takúto databázu vybudovať a ako z nej získať maximum.

Vytvorte si v Raynete vlastné evidenčné polia

Ak vám na evidovanie údajov o klientoch nestačia prednastavené polia, vytvorte si svoje vlastné. Pridávať ich môžete ku všetkým typom záznamov a je na vás, akú budú mať podobu – textové pole, rolovacie menu, zaškrtávacie políčko a ďalšie. Polia si vytvoríte v Nastavenie → Nastavenie evidencie → Konkrétny záznam → Nastavenie polí. Podrobný návod nájdete tu alebo si pozrite krátku videoverziu tu ⬇️

Kontakty dostanete do Raynetu pomocou importných šablón

Ak chcete do Raynetu naraz vložiť viac zákazníkov, využite jednu z importných šablón v Nastavenie. Importné šablóny slúžia na prenos Leadov, Klientov, Kontaktných osôb alebo Produktov do Raynetu. Kompletný návod nájdete tu alebo vyskúšajte videoverziu nižšie.

Ak máte viac dát, než ste schopní sami naimportovať, ozvite sa nám na podpora@raynet.cz. Aj s masívnym importom vieme pomôcť.

Klientov môžete inteligentne kategorizovať

Všetky svoje kontakty si môžete v Raynete kategorizovať presne podľa svojich potrieb a predstáv. Na to môžete využiť tri druhy polí:

Kategórie sú prvou voľbou na základné roztriedenie klientov. Každej kategórii môžete priradiť názov aj farbu. V zoznamovom pohľade tak hneď vidíte, do ktorej skupiny klient patrí. Nastavenie kategórií je veľmi jednoduché – pozrite si rýchly videonávod tu.

Štítky majú výhodu, že ich môžete ku každému klientovi priradiť ľubovoľný počet. Používajú sa napríklad na označenie, že klient spĺňa určitú vlastnosť, s ktorou pracujete v obchode – napr. „VIP“, „VEĽKÝ POTENCIÁL RASTU“, alebo „OBMENA MANAGEMENTU“. Možnosť pridávať štítky nájdete vo všetkých typoch záznamov v ľavom dolnom rohu.

Podľa štítkov, kategórií a ďalších polí môžete svoje kontakty a klientov jednoducho filtrovať a vyhľadávať. Cieľom dobre zavedeného CRM je vedieť všetko podstatné nájsť a zobraziť na pár kliknutí. Ak je potrebné získať niečo špeciálne, pomôže pokročilé filtrovanie.

Pokročilé filtrovanie

V Raynete sú všetky dáta na jednom mieste a vzájomne logicky prepojené. Môžete ich filtrovať podľa:

V liste kliknite na Pokročilý filter a vyberte si z ponúkaných možností. Filtrovanie, ktoré budete používať často, si rovno uložte. Medzi jednotlivými filtrami môžete prepínať jedným kliknutím. Pozrite si video, ako na to.

Zoznam klientov, ktorý CRM vyfiltruje, si môžete exportovať do Excelu. Pokročilé filtrovanie môžete využiť aj na presnejšie cielenie marketingových kampaní a prepojenie s email-marketingovými službami.

Prílohy

Ku každému klientovi (ale aj obchodnému prípadu alebo schôdzke) môžete nahrávať prílohy (súbory z vášho počítača, alebo odkazy na online súbory, Google dokumenty apod.). S pomocou mobilnej verzie môžete do príloh pridávať aj fotky a zvukové nahrávky. Napríklad si môžete odfotiť popísaný flipchart a pridať ho k zápisu z jednania na dva kliky. Ako na to nájdete tu.

Podrobný návod, ako pracovať s rôznymi typmi príloh, nájdete v samostatnom článku.

(Maximálna veľkosť jednej prílohy je 50 MB a veľkosť vášho úložiska je 1 TB, takže ho nemusíte šetriť).

A ako je to s GDPR?

V Raynete môžete všetky kontakty uchovávať v súlade s GDPR. V sekcii rozšírenia nájdete samostatný GDPR modul, ktorý vám s monitorovaním osobných a citlivých údajov pomôže priamo vo vašom CRM. Po nastavení vás upozorní na všetky evidované údaje, ku ktorým potrebujete právny titul, a umožní vám tiež údaje anonymizovať.

Podrobný návod, ako na GDPR v Raynete nájdete v samostatnom videu a článku.