Kelly Carrow
19. 6. 2025
CRM
Z praxe vieme, že o CRM panujú podobné predsudky ako o väčšine IT systému. Firmy si pod nimi predstavujú zložité nástroje plné neprehľadných tabuliek, ktoré sa budú mesiace učiť ovládať. Pravdou je, že CRM by malo byť presne opačné. Aby (nielen) obchodníkom zefektívnilo prácu, musí byť prehľadné, intuitívne a jednoduché. V článku vám ukážeme, aké jednoduché CRM spoznáte.
V žiadnej múdrej knihe neexistuje definícia jednoduchého CRM. Z našej skúsenosti si ale väčšina firiem pod jednoduchým CRM predstavuje riešenie, ktoré je:
Občas sa stretávame s názorom, že jednoduché CRM je hlavne pre menšie firmy. V praxi to tak nie je. Jednoduché CRM je pre nich síce ideálne, ale stále častejšie po ňom siahajú aj veľké firmy a nadnárodné spoločnosti.
Výhodou jednoduchého CRM je totiž jeho efektivita – možno rýchlo implementovať, zamestnanci sa v ňom naučia rýchlo pracovať a ich pozornosť neodvádza nepotrebné funkcie
Takže jednoduché CRM ocenia hlavne:
Naopak jednoduché CRM nie je vhodné pre firmy zo špecifických odborov, ktoré vyžadujú pokročilé funkcie a úpravu systému na mieru.
Keď hľadáte jednoduché CRM pre svoju firmu, spoznáte ho predovšetkým podľa nasledujúcich 6 vlastností:
Niektoré firemné nástroje vám kvôli implementácii na pár dní pozastavia prácu alebo ju spomalia. U CRM by to tak byť nemalo. Jednoduché cloudové CRM rozbehnete za pár minút a úvodný import aj nastavenie vybavíte za popoludnie.
Pri implementácii CRM vás čaká:
Všetko spomínané zvládnete za pár hodín a prípadné ďalšie úpravy nastavenia vybavíte za ostrého chodu.
V Raynete radi hovoríme, že CRM je tu na to, aby obchodníci trávili menej času papierovaním a viac času stretnutiami s klientmi. Každé jednoduché CRM preto obsahuje funkcie, vďaka ktorým pravidelné procesy automatizuje alebo aspoň zrýchli.
Najčastejšie sú to činnosti ako:
Kúzlo jednoduchého CRM spočíva v tom, že všetky tieto vychytávky obsahuje bez toho, aby vás zahlcovalo zložitým rozhraním s miliónom možností. Nie je to ERP systém. Udalosť v kalendári vytvoríte z adresára a obchodný prípad, ktorý vzišiel zo schôdzky, rovno z kalendára. Jeden krok plynule nadväzuje na druhý.
Jednoduché CRM spoznáte okrem iného podľa toho, že vám dáta naservíruje v tej najstráviteľnejšej podobe. Obchodné výsledky si zobrazíte vo farebných koláčových grafoch a pomocou filtrov ich v reálnom čase upravíte podľa svojich potrieb.
Najlepšie ale prehľadnosť CRM otestujete na funkciu Pipeline (predajný lievik). Uvidíte v nej:
Z Pipeline zistíte napríklad, koľko potenciálnych klientov je aktuálne vo fáze leadu, koľko má za sebou prvú obchodnú schôdzku alebo u koľkých čakáte na podpis zmluvy. Ľahšie tak odhadnete zisky, ktoré môžete v najbližšej dobe očakávať, a viete, čo musíte urobiť, aby ste jednotlivé zákazky posunuli do ďalšej fázy.
Takže než CRM zaobstaráte, vyskúšajte si v trial verzii, ako prehľadne zobrazuje dáta. Ďalšie tipy nájdete v našom článku s radami, ako vybrať najlepšie CRM.
Jednoduché CRM dokáže v nakopnutí biznisu zázraky len s pár hlavnými funkciami. Napríklad v našom Raynete je to:
Obchodné zefektívni svoju prácu tým, že:
Pokiaľ teda hľadáte jednoduché CRM, poobzerajte sa po takom, ktoré má funkcií pár, zato perfektne vyladených pre zefektívnenie práce obchodníka.
CRM s mobilnou aplikáciou je dnes už nutný základ. Keď cestujete po schôdzkach, nechcete neustále otvárať laptop.
Appka by mala byť rovnako jednoduchá a užívateľsky prívetivá ako samotné CRM. A k tomu mať funkcie určené do terénu ako:
Jednoduché CRM si za pár minút prepojíte so všetkými kancelárskymi nástrojmi, ktoré pre obchod využívate.
Najčastejšie si firmy CRM prepájajú s:
Integrácia by nemala vyžadovať asistenciu ajťáka a mal by ju zvládnuť každý. Typicky prebieha tak, že si v nastavení jedného nástroja vygenerujete API kľúč a vložíte ho do nastavenia toho druhého.
Napojenie na nástroje vám v CRM otvorí nové možnosti a zbavíte sa nadbytočného preklikávania a vzájomného prepisovania informácií. Napríklad:
Či je pre vás CRM dostatočne jednoduché, najlepšie zistíte, keď si ho sami otestujete. Väčšina CRM ponúka zadarmo skúšobnú verziu, ktorú si môžete dôkladne preskúšať. Skúste napríklad naše Raynet CRM, ktoré spĺňa všetko spomínané v tomto článku a obľúbili si ho malé firmy aj veľké firmy.
Kelly pracovala ako prekladateľka na voľnej nohe a neskôr sa začala venovať marketingu, tvorbe obsahu a lokalizácii softvéru. V Raynete pracuje na tom, aby bolo CRMko "user-friendly" pre anglicky hovoriacich používateľov, na Nápovede a na písaní článkov.
Dávka obchodných znalostí, trikov a osvedčených postupov pre CRM.