Obchodné prípady – kľúč k efektívnosti pri obchodovaní

3. 9. 2025Raynet tím
Hero Right Lines
Hero Left Lines

Majte dokonalý prehľad o obchodovaní vášho tímu. Kto, s kým, za koľko, a akú to má šancu na úspech. V Raynete máte obchod ako na dlani.

Obchodné prípady umožňujú sledovať obchod počas celej jeho existencie – napríklad od vyplnenia kontaktného formulára na vašom webe až po uzavretie obchodu.

Znie to jednoducho a aj je to jednoduché. Založiť obchodný prípad ide aj za 22 sekúnd priamo z kalendára, pozrite si Martinovu evidenčnú kartu:

Nastavte si fázy obchodu podľa toho, ako predávate

Ak ste to ešte neurobili, prispôsobte si Stavy obchodných prípadov podľa toho, akým spôsobom predávate svoje produkty alebo služby. V každom okamihu tak budete vedieť, v akej fáze rozpracovanosti je každá obchodná príležitosť, ktorú máte v hre. Môže to vyzerať napríklad takto:

Nastaviť si svoju vlastnú sadu stavov obchodného prípadu je otázka sekúnd. Návod nájdete tu. Ak sa vaše obchodovanie "nevojde" do jedného uskupenia stavov, môžete využiť funkciu Evidencia viacerých typov obchodu. Pozrite si video s predstavením aj konkrétnym príkladom použitia:

Evidencia produktov skokovo uľahčí vytváranie ponúk a objednávok.

V Raynete si môžete evidovať aj svoje produkty a cenníky.

Pri každom obchodnom prípade môžete vytvoriť klasickú produktovú kalkuláciu (vrátane uplatnenia zliav alebo použitia cudzej meny). Vytvorenie ponuky alebo objednávky vďaka tomu zvládnete na tri kliknutia, vrátane exportu do PDF a odoslania e-mailom zákazníkovi. Rovnako elegantne môžete vybraný obchodný prípad aj vyfakturovať. Stačí využiť integráciu napríklad s iDokladom alebo Fakturoidom.

Ukážka zavedenia produktov a vytvorenia a odoslania ponuky e-mailom 👇

Produkty môžete do Raynetu jednoducho naimportovať cez importnú šablónu. Návod tu.

Dokonalý prehľad s pomocou inteligentných filtrov

V zozname obchodných prípadov si môžete nastaviť filtre tak, aby vám nič neutieklo. Na jedno kliknutie si tak zobrazíte napríklad:

Ako si v CRM nastaviť rýchle filtre ⬇️

7 statočných analýz obchodu

  1. Pipeline analyzuje obchodné prípady, ktoré má váš tím aktuálne otvorené (rozehrané). Získate prehľad, na ktorých obchodoch sa práve pracuje, a aký objem predaja môžete na konci vybraného obdobia očakávať.
  2. Rozmiestnenie klientov na mape môže poslúžiť napríklad pri plánovaní schôdzok. Vďaka filtrovaniu si na mape môžete zobraziť napríklad: všetkých VIP zákazníkov z južnej Moravy s otvoreným obchodným prípadom, ktorých ste neoslovili viac než 14 dní.
  3. Vývoj predaja/zisku ukazuje kumulatívne všetky úspešne uzatvorené predaje (vyhrané obchodné prípady) za zvolené obdobie.
  4. Predaj podľa produktov zobrazuje, ako sa darilo vašim produktom alebo produktovým radám v zvolenom období.
  5. Predaj podľa obchodníkov vám ukáže, ako sa jednotliví obchodníci (vlastníci obchodných prípadov) podieľali na objeme predajov.
  6. Úspešnosť obchodníkov porovnáva, ako sa darilo jednotlivým členom tímu medzi sebou.
  7. Počet obchodných prípadov je analýza, ktorá vám ukáže, koľko obchodných prípadov obchodníci uzavreli výhrou, prehrou a koľko otvorili nových príležitostí.