4 minúty
Sales Leadership
Mnoho obchodných manažérov si pod odmeňovaním predajcov predstavuje odmeňovanie za dosiahnutie predajného cieľa – mesačne, štvrťročne alebo dokonca ročne.
Zo skúseností vieme, že firmy zvyčajne oslavujú veľké víťazstvá. Ak však chcú vedúci pracovníci udržať svoj predajný tím dlhodobo spokojný, motivovaný a vyhnúť sa vyhoreniu, potrebujú odmeňovať aj za drobnosti, a to častejšie. Oceňovanie je efektívnym nástrojom iba vtedy, ak ho poskytujete pravidelne.
Odměňovanie a oslavy predaja by mali byť zakorenené vo vašej kultúre a mali by byť s ňou v súlade. Pre rôzne typy spoločností (líšiace sa vyspelosťou, veľkosťou predajného tímu atď.) existujú rôzne typy predajných súťaží.
Obchodné oddelenia sú všeobecne naplnené súťaživou atmosférou, tak prečo nevyvolať ešte viac vzrušenia organizovaním súťaží? Pre predajcov to bude prirodzené. Gamifikácia funguje výborne najmä vtedy, ak je založená na zábavnej predajnej kultúre a uznaní. K každej oslave môžete pripojiť predajný rituál.
Nezabudnite, že ocenenie musí byť maximálne autentické, aby naozaj ukázalo, že si všímate tvrdú prácu svojho tímu. Koneckonců, obchodné oddelenie je jadrom všetkého podnikania. Bez predaja nemôže firma rásť, nech je váš produkt akokoľvek skvelý.
Dôvody na oslavu môžu pokojne súvisieť s každodennou prácou; so základnými povinnosťami každého obchodného zástupcu. Aj keď sa jednoznačne zhodneme na tom, že dosahovanie cieľov ľudí uchvacuje, stále ich vnímajú ako súčasť svojej mzdy, používajú ich na platenie účtov a pravdepodobne na ne čoskoro zabudnú. Sú to veci naviac, mimoriadne ceny a odmeny, ktoré ich posúvajú o stupeň vyššie.
Nepúšťajte sa do súťaží, ktoré trvajú príliš dlho. Ideálna doba je asi týždeň alebo dva, pretože nadšenie by časom vyprchalo.
Radi by ste sa o téme dozvedeli viac? Prihláste sa k nášmu newsletteru a zhruba jedným razom mesačne vám pošleme tipy na riadenie obchodu od profíkov.
Pri výbere odmeny musíte vziať do úvahy firemnú kultúru, charakter svojho obchodného tímu a jednotlivca v ňom.
Každého poteší niečo iné. Obecne platí, že zážitky zostávajú v pamäti dlhšie ako peniaze. Pochváľte obchodného zástupcu pred ostatnými, a nech sa pridá aj zvyšok tímu.
Zhrnuté a podčiarknuté...
Ak váš predajný tím vyhráva, ste víťazom aj vy. Dobrú náladu a pozitívnu motiváciu ľudia ocenia nielen v ťažkých časoch, takže oslavujte tak často, ako len môžete. Ak vaši zamestnanci uvidia, že ostatní členovia tímu dostávajú odmeny za svoje úspechy, podporí to ich píľu a bojovnosť.
Striedajte individuálne a skupinové súťaže, aby ste podporili tímového ducha. Skupinové aktivity vytvárajú pocit jednoty a navyše sa víťazný tím naučí, že tímová práca sa vypláca, a pri spoločnej večeri alebo drinku si vytvorí ešte silnejšie puto.
Inšpirujte sa našimi tipmi a naučte sa, ako udržať predajný tím motivovaný. Najviac zapálení ľudia sú nakoniec tí, ktorí chcú vo vašej spoločnosti ostať najdlhšie.