Okna&Company: Z Raynetu
cítime stabilitu

9. 8. 2024

Prípadové štúdie

Okna&Company je firma s dlhou históriou a tiež veľkým objemom dát, ktoré evidujú. Jeden zákazník pre tím okolo Petra Hůlky totiž obvykle znamená hneď niekoľko obchodných prípadov. O to viac firma potrebovala systém, ktorý im pomôže efektívne riadiť obchod — v kancelárii aj v teréne.

Okna&Company Petra Hůlky je zavedená firma z Třebíča. Pre svojich klientov, či už ide o rodinné domy, firmy alebo inštitúcie, viac ako 25 rokov dodáva a montuje nielen okná, ale aj dvere, garážové brány alebo pergoly. Zabezpečuje komplexné technické riešenia, vykonáva servis a drží krok s aktuálnymi inováciami a trendmi.

Čo sa dozviete?

  1. Ako v Okna&Company evidovali zákazky predtým
  2. Aké problémy potrebovali vyriešiť
  3. Kde šéf firmy vníma hlavný prínos CRM



Zápisníky a sponky

„Na začiatku to boli hlavne zápisníky, složky a kancelárske sponky,“ opisuje spolumajiteľ Petr Hůlka predchádzajúci systém riadenia obchodu v Okna&Company. Dokumenty jednotlivých zákazníkov, či už išlo o objednávacie alebo zaměřovacie listy, ležali jednoducho spojené v papierovej podobe v složkách. K tomu fungovala excelovská tabuľka na archiváciu, kde sa zapisovali objednávkové kódy, čísla alebo kontakty. Celkovo asi osem rôznych miest s dátami.

Typický zákazník firmy pritom využije jej služby hneď niekoľkokrát a okrem vlastného domu objedná okná aj na chatu alebo napríklad pre rodičov. Na samotnú montáž môže nadväzovať dodanie žalúzií aj servis, ako je výmena prasknutého skla. Jeden zákazník tak v konečnom dôsledku znamená niekoľko obchodných prípadov, ktoré je potrebné prehľadne evidovať.

A pretože ide o zakázkovú výrobu, je na druhej strane potrebné započítať aj rôznych dodávateľov – s rôznymi systémami a zvyklosťami v komunikácii.

Problém bol v tom, že sa stále hľadali nejaké papiere. Keď si zákazku vzal niekto k sebe na stôl a odišiel napríklad zamerať alebo išiel k lekárovi, muselo sa to hľadať. Hlavne keď volal zákazník s otázkou. Museli sme rýchlo nájsť, kto má složku pri sebe. Jeden takýto dotaz nás potom zdržiaval pokojne aj 20 minút. A pritom nám ľudia volajú každý deň.

Petr Hůlka

Okna&Company

Vtedajší stav viedol mimo iného k tomu, že sa niektoré informácie a údaje zapisovali znova a znova, pretože neexistovalo žiadne prepojenie. Nehovoriac o tom, ako zložité bolo podľa Petra nahliadanie do histórie toho, čo sa predtým robilo.

Šéf firmy sa preto rozhodol situáciu riešiť a pustil sa do hľadania systémov, ktoré môžu Okna&Company pomôcť – od projektových nástrojov po ERP systémy. Začal skúmať, aké možnosti sa na trhu ponúkajú a čo by sa najlepšie zapojilo do firemného procesu. Nakoniec skončil pri Raynet CRM.

„Presvedčilo ma to, ako pracujete na detailoch, ako ste flexibilní, dostupní a ako sa s vami dá dobre a rýchlo komunikovať. K tomu samozrejme aj referencie. Z Raynetu cítim väčšiu stabilitu firmy. Keď som sa s niekým bavil, hovorili, že Raynet tiež používajú a je to super, funguje to dobre,“ hovorí a vyzdvihuje zároveň spoluprácu s naším konzultantom: „Už tým, ako nás vedel nasmerovať pri nastavovaní, ako sa nám venoval a urobil nám prvé väčšie zoznámenie so systémom.“

Snímek obrazovky 2025-11-21 v 10.59.56.webp

Od skepsy k vyššiemu výkonu

Pri hľadaní systému bolo pre Petra Hůlku dôležité, aby výsledné riešenie:

  • bolo multiplatformné a fungovalo na Windows, iOS aj Android,
  • aby sa k dátam ľahko dostali všetci, aj technici a montéri v teréne,
  • a tiež, aby mohla firma pohodlne vyhľadávať v histórii a mala dáta pohromade.

Ďalším prvkom, ktorý zohrával rolu, bol kalendár.

„Pôvodne som bol skeptický, že RAYNET nemá aplikáciu pre desktop. Dnes to však vidím ako výhodu. A som rád, že všetko funguje len cez webový prehliadač. Nemusím totiž sám myslieť na aktualizácie nástroja, všetko riešite vy a ste v tom veľmi flexibilní,“ doplnil Hůlka s tým, že mu vyhovuje možnosť mať CRM otvorené v niekoľkých oknách naraz. V rovnakom čase tak môže pracovať s vybranou zákazkou a súčasne nahliadať do kalendára alebo tabuľky s kontaktmi.

Tip 💡

Ako pracovať s Raynet kalendárom? Základné funkcie predstavila v článku Petra z nášho tímu podpory.

2a2d4217f5d84b7ea99577fc3f48a048_1500.webp

Vplyv nového systému dnes Petr Hůlka vníma mimo iného vo väčšej výkonnosti firmy. Oceňuje prehľadnosť a fakt, že mu CRM dáva možnosť skôr reagovať na stav objednávky a lepšie plánovať potrebné kroky.

Vďaka RAYNETu mám lepší prehľad nad tým, na čom sa pracuje, ako sú zákazky rozdelené a čo so zákazníkmi riešime. Môžem sledovať, koľko sa toho uzavrelo, aj kto je ako výkonný. A vyhovuje mi, že som si vďaka Google účtu mohol ľahko nastaviť obojsmerný import údajov z kalendára a kontaktov do iPhonu. Keď mi teraz zavolá nejaké číslo, hneď poznám, či je cudzí alebo či ide o niekoho zo zákazníkov. Okamžite vidím, ako sa volá a kto to je. To je bomba!

Petr Hůlka

Okna&Company

Vďaka Raynetu teraz v Okna&Company:

✔️ Získali väčší prehľad nad celým pracovným procesom.

✔️ Môžu ľahšie nahliadať do histórie obchodných prípadov.

✔️ Zvládajú plánovať potrebné kroky viac dopredu.

✔️ Technici a montéri sa k dátam dostanú pohodlne aj v teréne.

Začnite svoju 30‑dňovú bezplatnú skúšobnú verziu dnes

Začať skúšobnú verziu

Alebo si nechajte všetko predstaviť osobne

Chcem ukážku