30. 7. 2024
Prípadové štúdie
K riadeniu obchodných prípadov v KEROSIN dlho využívali excelovské tabuľky. S postupným rozvojom sa však začali prejavovať rôzne nedostatky takéhoto riešenia. Šéf firmy Lukáš Vaňkát sa preto rozhodol vyhľadať CRM, ktoré jemu aj kolegom poskytne väčší prehľad nad klientskymi dátami a uľahčí sledovanie vývoja jednotlivých zákaziek.
Firma KEROSIN má za sebou tisíce inštalácií solárnych panelov. Fotovoltaike a energetike sa tím okolo Lukáša Vaňkáta venuje už niekoľko rokov. Pre klientov naprieč celou republikou riešia malé aj veľké projekty.
Predtým, než sa v Kerosin začali poobzerať po CRM, používali na správu obchodných prípadov v oblasti fotovoltaiky excelovskú tabuľku. Ako hovorí jednateľ firmy Lukáš Vaňkát, v úvodnej fáze tento nástroj vyhovoval a ponúkal dostatočný prehľad.
Nezvykneme predávať košele, ale zákazky v elektroinštaláciách, ktoré môžu trvať rok alebo dva. V excelovskej tabuľke som si dokázal urobiť fakturáciu a rozplánovať ju podľa mesiacov – vďaka tomu som vedel povedať, koľko bude ten daný mesiac zisk a či nám to stačí na uživenie zamestnancov. Bola to naozaj sofistikovaná tabuľka a povedal by som, že takto podrobne to potrebujú riešiť všetky firmy, ktoré pôsobia v stavebníctve.
Lukáš Vaňkát
Kerosin
S rozvojom a zapojením nových kolegov sa však začali prejavovať čiastkové nedostatky podobného riešenia. Jedným z nich bol pre Lukáša samotný prístup k dátam. S tabuľkami pracovalo postupne čoraz viac ľudí, ale nie každý ich dokázal používať na podobnej úrovni. Hrozilo tak, že dôjde k prepísaniu dôležitých údajov alebo nechcenej zmene formátovania.
Niekoľko hodín týždenne som potom vždy strávil tým, že som opravoval dáta po niekom, kto ich nesprávne zadal alebo nevedel, ako to urobiť, a tak zničil pripravené vzorce.
Lukáš Vaňkát
Kerosin
Tip 💡
Naše CRM je skvele prispôsobené aj potrebám fotovoltaických firiem. Vašu prácu uľahčia napríklad voliteľné polia, generovanie špecifických dokumentov aj online podpisovanie. Raynet si môžete vyskúšať na 30 dní zdarma a so všetkými funkciami.
O Raynete vedel Lukáš Vaňkát od chvíle, keď spoločnosť zaoberajúca sa fotovoltaikou pred niekoľkými rokmi zakladal. S pořízením CRM však čakal mimo iného na moment, keď bude v spoločnosti viac obchodníkov, pre ktorých je podobný systém na riadenie obchodných prípadov zásadný: „Akonáhle u nás boli traja obchodníci, bolo mi jasné, že s tým musíme niečo urobiť.“
Ďalšie impulzy potom prichádzali cez systémy tretích strán, medzi nimi aj cez jedného z našich integračných partnerov, českú aplikáciu na projektové riadenie Freelo.
Používame aplikáciu, ktorá počíta cenové ponuky na fotovoltaiky pre rodinné domy, a zistil som, že sa dá spárovať. Keď sme si potom kupovali nástroj, ktorý dokáže plánovať inštalácie, aj tam nám povedali, že sú na vás zvyknutí. Bolo vidieť, že všetky cesty vedú k Raynetu.
Lukáš Vaňkát
Kerosin
Šéfovi firmy, ktorý mal výber CRM na starosti, sa podľa vlastných slov riešenie od začiatku páčilo aj po grafickej stránke a iné varianty teda ani neskúšal. Ihneď zakúpil ostrú verziu Raynetu a spolu s kolegami postupne nahral do systému všetky dáta. Vo firme si totiž zakladajú na štatistike a preto chceli mať čo najskôr všetko pripravené.
Perfektné sú aj vaše texty na webe. Myslím, že to je top, čo v Česku vôbec máme. A páčilo sa mi, že je Raynet česká firma. Prečo si kupovať nástroj zo zahraničia, keď to zvládajú Česi.
Lukáš Vaňkát
Kerosin
Tip 💡
Integrácie zvládne Raynet bez problémov. Od Google služieb po sklady vášho e-shopu. Venovali sme im vlastnú stránku.
Zavedení CRM dle Lukáše Vaňkáta změnilo způsob práce ve firmě. Raynet dnes v KEROSIN řeší v podstatě celý obchodní proces.
Z vedoucí pozice pak jako jeden ze stěžejních benefitů CRM vnímá rychlý přehled měsíčního výkonu všech obchodníků. Umožňuje mu totiž prakticky na jedno kliknutí zjistit, kdo uzavřel kolik smluv a v jakém stavu jednotlivé objednávky jsou.
Lukáš zároveň oceňuje Raynetí mobilní aplikaci, díky které může sledovat informace a kontaktovat zákazníky snadno i mimo kancelář. Líbí se mu rovněž celková přístupnost systému nebo kalendář, do kterého vkládají úkoly a zpětná volání:
Raynet má proti excelovskej tabuľke samé výhody. Využívam možno len 10 % možností nástroja a aj tak intuitívne viem, kam kliknúť. Je to fakt skvele vymyslené. Na systéme je vidieť, že ste už hovorili s mnohými zákazníkmi a prispôsobili ho podľa ich potrieb. Tak, ako je dnes, mi úplne vyhovuje.
Lukáš Vaňkát
Kerosin
Vďaka Raynetu teraz v KEROSIN:
✔️ Získali prístupný systém pre efektívnu správu firemných dát.
✔️ Vedenie firmy môže ľahko sledovať vývoj jednotlivých zákaziek.
✔️ Na základe reálnych čísel sa môžu lepšie rozhodovať o ďalších krokoch.