9. 8. 2024
Prípadové štúdie
Keď zavedený systém prestal vyhovovať rastúcim nárokom firmy, rozhodli sa v K2 Industry vyhľadať nové riešenie. V rámci obchodu pracujú s veľkými objemami dát, ktoré je potrebné efektívne spravovať a riadiť. O to dôležitejšia bola aj celková používateľská prívetivosť systému. A ideálnu kombináciu našli práve v našom CRMku.
K2 Industry sú odborníci, ktorí už takmer 30 rokov dodávajú na český trh kvalitné komponenty a produkty, ako sú ložiská, remene alebo mazivá. Spolupracujú s poprednými svetovými výrobcami a ponúkajú služby vrátane technickej podpory a konzultácií.
V K2 Industry sa riadia heslom – čím menej nástrojov, tým lepšie – a na správu obchodných prípadov dlho využívali zavedený systém. Ako však spomína Jaroslav Václav, manažér podpory obchodu, on aj jeho kolegovia mali čoraz väčšie ťažkosti s jeho používaním, pretože systém bol neprehľadný: „Zadávali sa tam prakticky len záznamy zo stretnutí a to bolo všetko. Napríklad vyhľadávanie tam bolo tak zvláštne urobené, že bez znalosti doplňujúcich informácií bolo náročné sa k čomukoľvek dostať.“
Práve kvôli neprístupnosti predchádzajúceho nástroja sa množstvo čiastkových činností vo firme riešilo cez e-maily, tabuľky alebo aplikácie typu Outlook.
Nebolo to riadené kolektívne, takže sme nemali prehľad o tom, čo robí niekto iný z tímu. Navyše, keď niečo zapíšete do tabuliek, ľahko sa na to zabudne a pár mesiacov sa nič nedeje.
Jaroslav Václav
K2 industry
Na základe týchto problémov, ale aj vďaka impulzu nových interných projektov, sa preto Jaroslav pustil do hľadania vhodného CRM, ktoré by umožnilo riadiť projekty systematicky a efektívne.
Potreboval som nájsť systém, ktorý bude pre kolegov zároveň vizuálne aj pracovné príjemný. Nič zložité. Nechceli sme veľké korporátne riešenie, pri ktorom by sme nevyužívali 80 % vecí, ktoré tam sú.
Jaroslav Václav
K2 industry
V rámci prieskumu si Jaroslav Václav prešiel niekoľko dostupných CRM, medzi ktorými ho nakoniec najviac zaujal práve Raynet. Okamžite si založil skúšobnú verziu, kde možnosti CRM v nasledujúcich týždňoch naplno testoval. Pri výbere mu pomohli aj YouTube videá a porovnania s predstavením konkrétnych funkcií.
Jedným z dôležitých požiadaviek, na základe ktorého Jaroslav k výberu pristupoval, bola celková používateľská prívetivosť systému. Aby bol vybraný nástroj dostatočne jednoduchý na obsluhu a nešlo o poprepletanú sieť, v ktorej by bolo náročné sa zorientovať.
Niektorí z nás síce so systémom pracujú denne. Iní kolegovia však využívajú len čiastkové možnosti, a preto bolo pre nás dôležité, aby bolo CRM dostatočne prehľadné aj pre tých, ktorí používajú len pár funkcií a trávia v prostredí nástroja obmedzený čas.
Jaroslav Václav
K2 industry
Hlavnou úlohou pri implementácii bolo preniesť z predchádzajúceho CRM čo najviac obchodných prípadov a informácií. Jednou z počiatočných výziev podľa Jaroslava bolo zabezpečiť, aby si kolegovia vo firme – najmä obchodníci, ktorí nástroj primárne využívajú – čo najskôr osvojili pracovné postupy v novom systéme.
Výhodou pre nás bolo, že nás nie je veľa, takže keď niečo na prvýkrát nefunguje, stačí jeden telefonát alebo len prebehnúť do vedľajšej kancelárie a všetko si ukázať. V tom bol pre nás prechod na nové CRM jednoduchý.
Jaroslav Václav
K2 industry
Pomohol nám aj náš konzultant, ktorý riešil celý proces a priblížil hlavné funkcie a vychytávky, aby bol prechod čo najplynulejší. Tím K2 Industry sa následne zúčastnil nášho celodenného školenia, kde vysvetľujeme prácu so systémom pre bežných používateľov aj administrátorov.
Tip 💡
Termíny pripravovaných školení pre začiatočníkov a pokročilých používateľov, odvetvové riešenia aj záznamy starších webinárov, ktoré si môžete spätne pustiť, nájdete na našom webe.
Pozitívny posun dnes Jaroslav Václav vidí pri zadávaní úloh a celkovom plánovaní projektov. CRM vnieslo do firemných procesov väčší poriadok, vďaka ktorému je pre zamestnancov jednoduchšie sledovať, aké úlohy sa aktuálne riešia a v akej sú fáze. Zjednodušilo to prácu a obmedzilo neefektivitu, ktorá pri riešení úloh vznikala v minulosti.
Podľa Jaroslava dodalo zavedenie Raynetu niektorým kolegom zároveň nový zápal do práce a do nástroja zapisujú prakticky všetky informácie. Dôležitú zmenu vidí aj v tom, že sa množstvo záznamov presunulo z osobných diárov priamo do CRM.
Uľahčilo nám to riadenie projektov aj následné reportovanie. Keď potrebujem nejaký prehľad, napríklad za minulý rok, mám ho hotový za štvrť hodiny. Nemusím prechádzať excelovské tabuľky a zložito tie informácie dohľadávať. Jednoducho sa pozriem a cez pár kliknutí zistím, čo sa kde dialo.
Jaroslav Václav
K2 industry
Viac energie chce manažér podpory obchodu v ďalšom období vložiť do digitalizácie a automatizácie. Prepojiť systémy, ktoré v súčasnosti využívajú, aby všetko bežalo hladko a činnosti sa dali riešiť na pár kliknutí, čo bude ľuďom vo firme šetriť čas. Jednoducho ďalej zjednodušovať prácu. Pomôcť v tom majú aj integrácie Raynetu – napríklad s účtovným systémom Pohoda, ktorý vo firme dlhodobo používajú na riešenie fakturácie, zásob aj objednávok, a taktiež s e-mailovým klientom.
Snažím sa RAYNET využívať naplno, aby bol čo najviac prepojený s našou každodennou prácou. Zatiaľ sa to darí. Ľudia vo firme to naozaj berú ako prínos, nie ako otravu. Jednotný systém, kde nájdeme všetko, nám vyhovuje. A výhodu, ktorú musím zdôrazniť, je, že sa dá naozaj skombinovať so všetkým.
Jaroslav Václav
K2 industry
Vďaka Raynetu teraz v K2 Industry:
✔️ Majú lepší prehľad nad priebehom zadaných úloh.
✔️ Urobili ďalšie kroky v zefektívnení práce, okrem iného vďaka prepojeniu používaných systémov.
✔️ Šetria energiu aj čas zamestnancov, ktorý môžu venovať dôležitejším činnostiam.