HESTI: Raynet zjednodušil prácu
35 obchodníkom

Lenka Staňková

21. 12. 2025

Prípadové štúdie

V HESTI používali CRM na riadenie obchodu už od roku 2007. Lenže staré CRM-ko začalo strácať dych a chýbali v ňom aj tak zásadné funkcie ako analýzy alebo sledovanie zákaziek. Zmena bola nutná, a preto z dostupných CRM vybrali Raynet. Vďaka nemu dostal 35-členný tím obchodníkov prehľadný nástroj s mobilnou aplikáciou a vedenie firmy aktuálne dáta pre strategické rozhodovanie.

HESTI je kľúčovým hráčom na trhu s nákladnou technikou v Česku a Európe. Je dealerom nákladných vozidiel MAN a zároveň pôsobí ako importér renomovaných značiek KRONE a D-TEC. Na trhu pôsobí už od roku 1991 a klientom ponúka komplexné služby od predaja cez servis až po náhradné diely. Prevádzkuje aj vlastnú výrobu nadstavieb pre úžitkové vozidlá.

Čo sa dozviete?

  • Prečo HESTI opustilo zastaraný CRM systém
  • Aké moderné funkcie priniesol Raynet obchodníkom
  • Ako Raynet pomáha vedeniu firmy s analýzami predajných lievikov

Obchodníci s tabletmi, ale bez mobilného CRM

Na rozdiel od mnohých iných firiem sa v HESTI vyhli riadeniu obchodu v excelovských tabuľkách. Už od roku 2007 úspešne obchodovali v CRM a všetko fungovalo aj v momente, keď sa ich tím rozrástol na 35 obchodníkov. Rok od roku však systém zaostával, až v ňom začali postrádať funkcie, ktoré sú pre dnešný biznis kritické.

Systém bol dosť zastaraný. Chýbali nám v ňom jednoduché analýzy, plánovanie alebo sledovanie obchodných prípadov. Ani vizuálna stránka nebola práve najmodernejšia a obchodníci sa v rozhraní strácali.

Ondřej Bláha

Najväčším impulzom k zmene bola situácia, keď obchodný tím dostal od vedenia tablety na prácu v teréne. Zistili, že s nimi nemôžu pracovať, pretože staré CRM nemalo k dispozícii mobilnú aplikáciu. To HESTI prinútilo rozhodnúť sa v roku 2022 pre moderné riešenie, ktorým sa stal Raynet.

3 problémy, ktoré malo CRM vyriešiť

  • Zastaranú grafiku a používateľské rozhranie
  • Chýbajúcu mobilnú aplikáciu pre obchodníkov v teréne
  • Nedostatok funkcií pre plánovanie obchodných prípadov

3 zásadné požiadavky na nové CRM

  • Používateľská prívetivosť a jednoduchosť
  • Možnosť využívať CRM na mobilných zariadeniach
  • Analytické nástroje pre vedenie firmy

Jednoduché CRM, ktoré si obchodníci obľúbili

Po prechode na Raynet sa práca s klientskými dátami a obchodnými prípadmi výrazne zjednodušila. Obchodníci si pochvaľujú prehľadnosť a intuitívnu prácu v CRM. V porovnaní so starším systémom zvládnu úkony s polovicou kliknutí a vždy vedia, kde nájdu adresár klientov, kde kalendár a kde analýzy.

Z funkcií obchodný tím najviac oceňuje obchodné prípady. Keďže v predchádzajúcom systéme nemohli zakázky nijako systematicky sledovať, otvorilo sa im v Raynete množstvo nových možností.


Napríklad:

  • U každého obchodného prípadu vidia jeho kompletnú históriu, ktorá na jednej stránke ukazuje všetko od komunikácie s klientom cez zmluvy po informácie o tom, kedy u klienta prebehol posledný servis.
  • Z každého obchodného prípadu sa rýchlo prekliknú ku všetkým dôležitým technickým dokumentom.
  • V obchodných prípadoch môžu evidovať akékoľvek dáta, ktoré potrebujú, pomocou pridávania vlastných textových polí.

Veľkou výhodou je pre nás aj lepšia organizácia práce. Raynet dohliada na to, aby nikto na nič nezabudol. Keď si napríklad ráno otvorím Raynet, hneď na mňa vyskočí nástenka s úlohami a viem, čo ma dnes čaká. Plus mi každý deň ráno príde e-mail so sumárom úloh.

Ondřej Bláha

Analýzy pre vedenie, terénny nástroj pre obchodníkov

Nové moderné CRM si obľúbilo aj vedenie firmy. Vďaka jednoduchým analytickým nástrojom majú prehľad o tom, čo sa vo firme a obchode deje. Rýchlo tak majú poruke napríklad finančné výhľady na nasledujúce mesiace a podklady pre dôležité rozhodnutia.

Analýzy v Raynete vedenie doslova nadchli. Jednoducho si zobrazia napríklad prehľady v rámci predajných lievikov, v ktorých vidia, koľko zákaziek je pred uzavretím alebo aký objem peňazí je aktuálne v hre.

Ondřej Bláha

Dôležitú úlohu dnes vďaka Raynetu hrajú aj spomínané tablety pre obchodníkov. Vďaka mobilnej aplikácii ich obchodníci môžu využívať na to, aby:

  • mali kompletné informácie o klientoch a ich histórii kedykoľvek poruke,
  • nové obchodné príležitosti zaznamenali z mobilu alebo tabletu bez nutnosti ísť do kancelárie,
  • alebo priamo z terénu nahrali do CRM fotky, zvukové nahrávky a ďalšie materiály.

Vďaka Raynetu teraz v HESTI:

✔️ Získali moderný a používateľsky prívetivý nástroj pre 35 obchodníkov.

✔️ Zjednodušili plánovanie a sledovanie obchodných prípadov.

✔️ Získali silný nástroj pre obchodníkov v teréne.

✔️ Poskytli vedeniu firmy jednoduché a aktuálne analýzy predajných lievikov.

Začnite svoju 30‑dňovú bezplatnú skúšobnú verziu dnes

Začať skúšobnú verziu

Alebo si nechajte všetko predstaviť osobne

Chcem ukážku