Lenka Staňková
21. 12. 2025
Prípadové štúdie
V HESTI používali CRM na riadenie obchodu už od roku 2007. Lenže staré CRM-ko začalo strácať dych a chýbali v ňom aj tak zásadné funkcie ako analýzy alebo sledovanie zákaziek. Zmena bola nutná, a preto z dostupných CRM vybrali Raynet. Vďaka nemu dostal 35-členný tím obchodníkov prehľadný nástroj s mobilnou aplikáciou a vedenie firmy aktuálne dáta pre strategické rozhodovanie.
HESTI je kľúčovým hráčom na trhu s nákladnou technikou v Česku a Európe. Je dealerom nákladných vozidiel MAN a zároveň pôsobí ako importér renomovaných značiek KRONE a D-TEC. Na trhu pôsobí už od roku 1991 a klientom ponúka komplexné služby od predaja cez servis až po náhradné diely. Prevádzkuje aj vlastnú výrobu nadstavieb pre úžitkové vozidlá.
Na rozdiel od mnohých iných firiem sa v HESTI vyhli riadeniu obchodu v excelovských tabuľkách. Už od roku 2007 úspešne obchodovali v CRM a všetko fungovalo aj v momente, keď sa ich tím rozrástol na 35 obchodníkov. Rok od roku však systém zaostával, až v ňom začali postrádať funkcie, ktoré sú pre dnešný biznis kritické.
Systém bol dosť zastaraný. Chýbali nám v ňom jednoduché analýzy, plánovanie alebo sledovanie obchodných prípadov. Ani vizuálna stránka nebola práve najmodernejšia a obchodníci sa v rozhraní strácali.
Ondřej Bláha
Najväčším impulzom k zmene bola situácia, keď obchodný tím dostal od vedenia tablety na prácu v teréne. Zistili, že s nimi nemôžu pracovať, pretože staré CRM nemalo k dispozícii mobilnú aplikáciu. To HESTI prinútilo rozhodnúť sa v roku 2022 pre moderné riešenie, ktorým sa stal Raynet.
3 problémy, ktoré malo CRM vyriešiť
3 zásadné požiadavky na nové CRM
Po prechode na Raynet sa práca s klientskými dátami a obchodnými prípadmi výrazne zjednodušila. Obchodníci si pochvaľujú prehľadnosť a intuitívnu prácu v CRM. V porovnaní so starším systémom zvládnu úkony s polovicou kliknutí a vždy vedia, kde nájdu adresár klientov, kde kalendár a kde analýzy.
Z funkcií obchodný tím najviac oceňuje obchodné prípady. Keďže v predchádzajúcom systéme nemohli zakázky nijako systematicky sledovať, otvorilo sa im v Raynete množstvo nových možností.
Napríklad:
Veľkou výhodou je pre nás aj lepšia organizácia práce. Raynet dohliada na to, aby nikto na nič nezabudol. Keď si napríklad ráno otvorím Raynet, hneď na mňa vyskočí nástenka s úlohami a viem, čo ma dnes čaká. Plus mi každý deň ráno príde e-mail so sumárom úloh.
Ondřej Bláha
Nové moderné CRM si obľúbilo aj vedenie firmy. Vďaka jednoduchým analytickým nástrojom majú prehľad o tom, čo sa vo firme a obchode deje. Rýchlo tak majú poruke napríklad finančné výhľady na nasledujúce mesiace a podklady pre dôležité rozhodnutia.
Analýzy v Raynete vedenie doslova nadchli. Jednoducho si zobrazia napríklad prehľady v rámci predajných lievikov, v ktorých vidia, koľko zákaziek je pred uzavretím alebo aký objem peňazí je aktuálne v hre.
Ondřej Bláha
Dôležitú úlohu dnes vďaka Raynetu hrajú aj spomínané tablety pre obchodníkov. Vďaka mobilnej aplikácii ich obchodníci môžu využívať na to, aby:
Vďaka Raynetu teraz v HESTI:
✔️ Získali moderný a používateľsky prívetivý nástroj pre 35 obchodníkov.
✔️ Zjednodušili plánovanie a sledovanie obchodných prípadov.
✔️ Získali silný nástroj pre obchodníkov v teréne.
✔️ Poskytli vedeniu firmy jednoduché a aktuálne analýzy predajných lievikov.