Direct poisťovňa: Raynet zjednodušil prácu obchodníkov aj upisovateľov rizík

Lenka Staňková

21. 12. 2025

Prípadové štúdie

Tím obchodníkov a upisovateľov v Directe kedysi pracoval v zdieľanom Exceli. Bolo to pomalé, neprehľadné a chyby sa občas nevyhli ani tým najprecíznejším. Bolo jasné, že takto to ďalej nepôjde. Preto nasadili Raynet CRM a zrazu majú upisovatelia všetky klientské dáta pekne na jednom mieste, prehľadné a pripravené na prácu s poistením.

Direct poisťovňa je moderná poisťovňa, ktorá už viac ako 15 rokov prináša jednoduché a zrozumiteľné poistenie bez zbytočnej byrokracie. Zameriava sa na poistenie áut, majetku aj podnikania a stavia na rýchlom vybavení, férovom prístupe a komunikácii bez zložitého poisťováckeho žargónu. Klientom ponúka jasné podmienky, prehľadné zmluvy a podporu vtedy, keď ju naozaj potrebujú.

Čo sa dozviete?

  • Prečo sa Direct poisťovňa rozhodla opustiť Excel
  • Aké zmeny nastali po zavedení Raynetu
  • Ako Raynet zjednodušuje prácu upisovateľov

Prišiel čas nahradiť neprehľadné tabuľky

V Directe pri firemných poistkách spolupracujú dva kľúčové tímy – obchodníci, ktorí prinášajú nové zákazky, a upisovatelia, ktorí podľa podkladov pripravujú samotné poistenie. Pred zavedením CRM používali na evidenciu klientov a obchodov zdieľaný excelovský súbor, s ktorým pracovali oba tímy.

Do tabuľky sme všetci zapisovali údaje o obchodných prípadoch. Stávalo sa napríklad, že sme si údaje prepísali alebo zabudli zaevidovať. Vznikali tým nepresnosti a prinášalo to stres.

Lucie Guziková

Dlho hľadali efektívnejšie riešenie, až bývalý obchodný riaditeľ narazil na Raynet. Zistil, že ide o ideálne riešenie pre modernú poisťovňu, ktorá chce mať v klientskych dátach poriadok.

3 problémy, ktoré malo CRM vyriešiť

  • Zefektívnenie komunikácie medzi obchodom a upisovateľmi
  • Odstránenie chýb v klientskych dátach
  • Vždy aktuálne a dostupné údaje o klientoch

3 zásadné požiadavky na nové CRM

  • Jednoduchosť a prehľadnosť
  • Možnosť upraviť rozhranie na mieru tímu
  • Zdieľanie klientskych dát v rámci dvoch tímov

Všetky dáta na jednom mieste a nikto ich omylom neprepíše

Počas implementácie potrebovali preniesť čo najviac klientskych dát z excelovských tabuliek do Raynetu. Tak, aby obchodníci a upisovatelia videli v CRM na jednom mieste aj celú históriu klientov ešte pred zavedením Raynetu.

S hladkým zavedením CRM pomohol aj náš konzultant Štěpán. Zamestnancom Directu priblížil všetky hlavné funkcie aj vychytávky, ktoré dnes používateľom uľahčujú prácu v Raynetu.

Keď sme prešli z Excelu na Raynet, prišlo mi dokonalé, že je všetko na jednom mieste. Otvorím si jednu stránku, na ktorej sú všetky informácie, ktoré o klientovi hľadám, a nikto mi ich nemôže prepísať.

Lucie Guziková

V Directe si pochvaľujú aj to, že si môžu Raynet prispôsobiť podľa seba. Každý tím s CRM pracuje trochu inak, a tak má možnosť upraviť si nástenku alebo rozloženie okien tak, aby sa dostal k dôležitým informáciám čo najrýchlejšie. Administrátor môže pripraviť základné rozhranie pre jednotlivé tímy a každý používateľ si ho potom doladí podľa vlastných potrieb – napríklad si na hlavnú nástenku pripne klientov, ktorých práve rieši.

Dokumenty aj komunikácia s maklérom na jednom mieste

Tím upisovateľov v Directe pracuje s materiálmi od obchodníkov. Preto najčastejšie využívajú funkciu Obchodné prípady. Pri každej zákazke upisovatelia na jednom mieste nájdu všetky dokumenty aj kompletnú komunikáciu maklérov s klientmi. História Obchodného prípadu je vo forme časovej osi, na ktorej upisovatelia vidia všetku aktivitu, ktorá sa pri zákazke odohrala.

Vďaka tomu majú na jednej stránke k dispozícii všetky informácie, ktoré potrebujú na správne nastavenie poistenia. Žiadne prepínanie medzi tabuľkami a dokumentmi – práca upisovateľov je vďaka tomu rýchlejšia, príjemnejšia a presnejšia.

Osobne by som Raynet odporučila každej firme. Každá firma totiž potrebuje prehľad, aby sa mohla posúvať. Bez prehľadnej analýzy a organizácie dát nikam nedôjde.

Lucie Guziková

Vďaka Raynetu teraz v Direct poisťovni:

✔️ Získali väčší prehľad nad obchodnými dátami.

✔️ Zjednodušili prácu v tíme obchodníkov aj upisovateľov.

✔️ Evidujú všetky obchodné dáta na jednom mieste.

✔️ Zrýchlili a presnejšie hodnotia riziká a nastavujú poistenie B2B klientov.

Začnite svoju 30‑dňovú bezplatnú skúšobnú verziu dnes

Začať skúšobnú verziu

Alebo si nechajte všetko predstaviť osobne

Chcem ukážku