Jan Korpas
23. 7. 2025
Obchod
V B2B marketingu cielite na ostatné firmy, nie na koncových zákazníkov. Preto aj B2B marketing vyžaduje iný prístup ako klasický B2C marketing zameraný na spotrebiteľov. Prečítajte si, aké sú rozdiely B2B a B2C marketingu a na aké postupy sa v marketingu zamerať, keď obchodujete s inými firmami.
B2B marketing prebieha rovnako ako B2B obchod medzi dvoma firmami. Jednoducho propagujete svoj tovar a služby inej firme, nie koncovému užívateľovi. Firma vaše produkty spotrebúva pre svoju činnosť, alebo predáva zákazníkom.
Aby ste pochopili, ako správne robiť B2B marketing, potrebujete pochopiť rozdiely medzi B2B a B2C obchodom. Tie by sa dali zhrnúť do nasledujúcich bodov:
Keďže sa zameriavate na menšiu skupinu ľudí, musíte byť efektívni. Potrebujete čo najlepšie pochopiť, podľa čoho sa vaši zákazníci rozhodujú, čo je pre nich zásadné a čím ich presvedčíte.
Viac ako inde je preto v B2B marketingovej stratégii dôležité budovanie dlhodobých osobných vzťahov a získavanie a spracovanie dát o zákazníkoch. S tým vám pomôže náš Raynet CRM, v ktorom máte prehľadne a na jednom mieste uložené všetky údaje, informácie, kontakty na všetky svoje leady aj klientov.
Čím lepšie svojich potenciálnych i existujúcich klientov poznáte, tým lepšie im pripravíte ponuku na mieru, ktorá ich osloví. Menšia cieľová skupina vám zároveň umožňuje byť v komunikácii priamejšia a oslovovať klientov individuálne s ponukou presne pre nich. Preto sa v B2B obvykle používajú nasledujúce spôsoby oslovenia zákazníkov:
Honza pracuje v oblasti predaja a marketingu od roku 2007 a získal skúsenosti v oblasti ecommerce aj vlastného podnikania. Je zodpovedný za hľadanie spôsobov, ako prilákať nových používateľov Raynetu.
Dávka obchodných znalostí, trikov a osvedčených postupov pre CRM.