Social Selling Index (SSI):
využite svoj potenciál na LinkedInu

Lenka Staňková

23. 7. 2025

Obchod

Obchodníci používajú LinkedIn na budovanie svojej značky a oslovovanie potenciálnych klientov prostredníctvom sociálneho predaja. Zistite, ako sa vám darí v sieti a či vaše aktivity prinášajú požadované výsledky pomocou indexu sociálneho predaja. Jedným kliknutím sa zobrazí, ako si vediete v porovnaní s ostatnými užívateľmi.

Zistite, ako si stojíte na LinkedInu

LinkedIn Social Selling Index je číselné vyjadrenie toho, ako sa vám darí na sieti LinkedIn. Ukáže vám, ako vaše aktivity v tejto profesionálnej sieti podporujú predaj a ako si stojíte v porovnaní s ostatnými vo vašom odvetví.

Je to bezplatný nástroj, ktorý umožňuje každému používateľovi siete LinkedIn skontrolovať svoju pozíciu v sieti. Stačí kliknúť na odkaz https://www.linkedin.com/sales/login.

Social Selling Index vám ukazuje aktuálnu pozíciu

Hodnota indexu sa pohybuje od 0 do 100. Za veľmi dobré sa považuje, pokiaľ sa dostanete nad 70 bodov. Priemerní užívatelia LinkedIn sa pritom pohybujú niekde medzi 20 a 50 bodmi.

Ako si na LinkedIn vediete
SSI skóre

LinkedIn používate iba rekreačne, alebo vôbec.

0–40

Ovládate základy LinkedInu, ale musíte sa mu venovať pravidelnejšie a aktívnejšie.

41–50

Máte poctivo vyplnený profil a občas publikuje zaujímavý obsah.

51–60

Máte dobrý základ pre úspešný social selling.

61–70

V social sellingu si vediete na svoj odbor nadpriemerne.

71–80

Máte vybudovanú kvalitnú sieť a LinkedIn naplno využívate na obchodné činnosti.

81–90

Social selling na LinkedIn máte v malíku.

91–100

Index sa počíta za uplynulých 90 dní a neustále sa aktualizuje. Okamžite teda viete, ako na tom ste a ako vám vaše aktivity pomáhajú skóre vylepšiť.

4 oblasti, ktoré Social Selling Index hodnotia

Index sociálneho predaja je založený na štyroch pilieroch, ktoré sa merajú samostatne. V každom z nich môžete získať maximálne 25 bodov, ktorých súčet predstavuje celkovú hodnotu indexu.

Ide o tieto štyri oblasti:

  • budovanie profesionálnej značky - hodnotí sa, či máte správne a úplne vyplnený profil, t. j. či máte profilovú fotografiu, vyplnenú pracovnú históriu, referencie,

  • vyhľadávanie relevantných kontaktov - tu sa meria, ako vyhľadávate relevantné kontakty a využívate platené nástroje, ako je napríklad Sales Navigator, na zefektívnenie vyhľadávania nových kontaktov,

  • angažovanosť na webe - sleduje sa, či vytvárate relevantný obsah, ktorý je užitočný pre vašich sledovateľov, či vytvára interakciu a diskusiu používateľov pod vašimi príspevkami, a hodnotí sa dosah vašich príspevkov, počet komentárov, reakcií a zdieľaní,

  • budovanie silných vzťahov - posúdenie, či ste v kontakte s osobami s rozhodovacími právomocami v odvetví a ako reagujete na žiadosti o nadviazanie kontaktov.

Všetky leady z LinkedIn si potom môžete prehľadne evidovať v CRM. Odporúčame vyskúšať si zadarmo dostupnú demoverziu, nech zistíte, či a ako vám prácu uľahčia.

Začnite svoju 30‑dňovú bezplatnú skúšobnú verziu dnes

Začať skúšobnú verziu

Ako index ukáže, čo na svojom LinkedIn vylepšiť

LinkedIn Social Selling Index vám teda rýchlo ukáže, ako si v týchto štyroch oblastiach na LinkedIn vediete a ktorú treba podporiť. Ku každej z nich vám dáme zopár tipov, ako metriky posilniť.

Budovanie osobnej značky

Kompletne si vyplňte a vylaďte profil - nevyplňujte ho z povinnosti, ale dajte si na každej kolónke záležať, pokojne pridajte aj vlastný banner do záhlavia - profil musí pôsobiť autenticky.

Vložte si na profil zaujímavý obsah – pripnite si na profil články, prípadové štúdie a ďalší hodnotný obsah, ktorý chcete všetkým návštevníkom profilu ukázať.

Buďte vidieť - publikujte na LinkedIn zaujímavé a prínosné informácie a diskutujte pod inými príspevkami, tým prilákate užívateľov na svoj profil.

Zbierajte odporúčania – poproste kolegov a blízke pracovné kontakty, nech vám na profile dajú odporúčania alebo vyzdvihnú zručnosti spomenuté vo vašom profile.

Posilňovanie siete kontaktov

Prepájajte sa s relevantnými ľuďmi zo svojho odboru – vyhľadajte ich pomocou filtrov alebo využite kontakty, ktoré vám LinkedIn sám odporučí na spojenie.

Odpovedajte na žiadosti o spojenie – pridávajte si iba kontakty, ktoré sú pre vás relevantné, tie ostatné odmietajte.

Posielajte personalizované žiadosti
– ak sa s potenciálnym kontaktom nepoznáte osobne, vždy napíšte personalizovanú správu, prečo ho žiadate o pridanie do siete.

Pridajte sa do odborových skupín - LinkedIn má funkciu Groups, ktorá funguje podobne ako na Facebooku - skúste nájsť relevantné skupiny zo svojho odboru a pridajte sa do nich.

Opätujte návštevy profilu - pokiaľ váš profil navštívi relevantný človek z vášho odboru, prezrite si tiež jeho profil, prípadne ho rovno požiadajte o spojenie.

Zdieľanie obsahu a zapájanie sa

Zdieľajte hodnotný obsah – najväčší úspech má na LinkedIn obsah, ktorý rýchlo zaujme, je autentický a zároveň odovzdá prínosné informácie – začnite si vytvárať imidž odborníka na danú tému.

Šírte obsah relevantný pre váš okruh kontaktov – vaše príspevky musia byť relevantné pre vašu sieť kontaktov – šírte preto zaujímavosti z odboru a z vlastnej praxe, vyhnite sa off-topic témam, ako je politika alebo fotky z dovolenky.

Zapájajte sa do relevantných diskusií – pravidelne reagujte na príspevky ostatných, ale komentujte ich iba v prípade, že máte do diskusie čím prispieť, nikdy nie na silu.

Prehlbovanie kontaktov

Udržujte kontakt so svojou sieťou – dôležitým kontaktom vo svojej sieti pravidelne komentujte príspevky alebo pogratulujte im k úspechom. Zostanete tak na očiach im aj ostatným ľuďom v ich kruhu.

Vďaka pravidelnej aktualizácii indexu môžete ihneď sledovať, ako vám jednotlivé aktivity pridávajú body v celkovom skóre.

Index sociálneho predaja podporí vaše podnikanie

Vyššia hodnota indexu vám zaručí lepšiu pozíciu v sieti a v podnikaní. Čím vyššie je vaše skóre, tým väčší dosah majú vaše príspevky v sieti LinkedIn. Lepšie vás spojí s dôležitými ľuďmi vo vašom odvetví alebo v odvetví potenciálneho klienta. Pomôže vám to tiež ukázať sa ako odborník a autorita vo svojej oblasti.

To vám môže otvoriť dvere k ďalším obchodom. Z údajov spoločnosti LinkedIn vyplýva, že obchodníci s vyšším indexom sociálneho predaja majú vyšší počet predajných príležitostí a sú úspešnejší pri uzatváraní obchodov.

Pokiaľ sa chcete social sellingu na LinkedIn venovať intenzívne, nezaobídete sa bez LinkedIn Sales Navigatoru. Ako táto rozšírená funkcia LinkedIn funguje, popisujeme v samostatnom článku.

Blog author photo

Lenka sa ako Product Ownerka pôvodne venovala vývoju e-commerce softvéru. V Raynete teraz pomáha užívateľom využívať naše CRM naplno.

Predajné tipy a triky vo vašej schránke

Dávka obchodných znalostí, trikov a osvedčených postupov pre CRM.