Adéla Mrázková
7. 7. 2025
CRM
Firmy používajú CRM hlavne preto, aby si urobili poriadok v obchodných dátach. V CRM majú všetky dáta o klientoch a zakázkach na jednom mieste, ale aj ich kedykoľvek rýchlo dohľadajú. A práve tento úkol plnia v Raynet filtry. Vďaka nim nájdete aj v stovkách obchodných prípadov presne tých klientov, zmluvy alebo zakázky, ktoré potrebujete. Poďme sa pozrieť, ako filtre fungujú v praxi a ako ich naši používatelia najčastejšie využívajú.
Pomocou filtrovania nájdem v hromade dát presne tie, ktoré potrebujem – to vie každý malý rejnok. Filtre však v Raynet plnia viac funkcií, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať.
Keď obchodník potrebuje vykonať úlohu pre vybranú skupinu klientov, leadov alebo zakázok, filtre sú jeho najlepším kamarátom. Napríklad vyhľadá:
Keď obchodník potrebuje reportovať obchodnému manažérovi, alebo obchodný manažér vedeniu firmy, pomocou filtrov jednoducho dohľadajú potrebné podklady. Či už sa vedúci zaujíma, koľko ste poslali ponúk, koľko schôdzok tento rok obchodníci absolvovali alebo aké produkty tento rok odoberali zákazníci z Rumunska, na všetko si môžete nastaviť filter.
Čo priebežne reportujete, to typicky na konci kvartálu analyzujete. Aj s tým filtre pomôžu. Môžete porovnať výsledky u jednotlivých obchodníkov, produktov alebo napríklad v regiónoch. Raynet zvládne aj komplexné filtre typu „ako sa darí konkrétnemu produktu v danom regióne po mesiacoch“.
Filtre neslúžia len obchodníkom. Pomocou filtrov v Raynet si prácu uľahčia ľudia naprieč rôznymi tímami. Tu je pár príkladov.
V Raynet CRM nájdete možnosť filtrovania vo všetkých zoznamoch, takže napríklad v adresári klientov, v obchodných prípadoch alebo vo výpočte aktivít.
V pravej časti rozhrania sa vám roluje zoznam kritérií, podľa ktorých môžete filtrovať. Vzhľadom na to, že všetky záznamy v Raynet sú vzájomne prepojené, môžete filtrovať aj klientov podľa produktov, ktoré odobrali, alebo napríklad obchodné prípady podľa klientov, ktorých sa týkali.
Tu je príklad. Keď chcete vyfiltrovať klientov, s ktorými aktuálne nemáte rozbehnutý žiadny obchod, ale v minulosti ste im niečo predali, použijete filtre:
A filter je na svete. Už stačí si ho len uložiť, aby ste pri ďalšom použití rovnaké výsledky zobrazili doslova na jedno kliknutie. Hotový filter môžete tiež zdieľať s kolegami, ktorým by sa mohol hodiť.
Čo s vyfiltrovanými dátami
Ak s vyfiltrovanými dátami potrebujete ďalej pracovať, môžete:
Priznáme sa, že tento nadpis bol trochu clickbait. Najlepšie filtre pre obchod sú totiž tie, ktoré si sami vytvoríte podľa svojich vlastných interných procesov. Iba tie vám pomôžu najviac.
Ale aby sme vás k vytvoreniu vlastných filtrov trochu inšpirovali, máme tu niekoľko reálnych ukážok filtrov, ktoré sme pomáhali nastaviť niektorým používateľom Raynetu.
V Raynet máte k dispozícii širokú škálu filtrov, ktoré vám pomôžu rýchlo nájsť a analyzovať kľúčové dáta pre vaše obchodné rozhodnutia. Chcete sa uistiť, že vždy nájdete to, čo hľadáte? Vyskúšajte filtre a uvidíte, ako ľahko vám môžu zjednodušiť každodennú prácu.
Adel zbierala skúsenosti v e-commerce a SaaS firmách ako brand špecialistka zameraná na obsah. Tento presah teraz využíva v produktovom marketingu, kde prepája, čo vie CRM, s tým, čo zákazníci potrebujú počuť – jasne a zrozumiteľne.
Dávka obchodných znalostí, trikov a osvedčených postupov pre CRM.