Kelly Carrow
5. 8. 2025
Obchod
V obchodnom procese nadväzuje jeden krok na druhý. A na to, aby ste potenciálneho zákazníka popostrčili k ďalšiemu kroku, často slúži follow-up e-mail.
Follow-up e-mail je v obchodnom svete správa, ktorú posielate niekomu, s kým ste v minulosti boli v kontakte. Inými slovami nadväzuje na nejakú predchádzajúcu udalosť a jeho účelom je posunúť adresáta ďalej v obchodnom procese.
Sú desiatky situácií, keď obchodníci odosielajú follow-up e-mail. Napríklad:
Ako vidíte, bez follow-up e-mailov zákazku v sales funnelu často ďalej neposuniete. Ich rozosielanie je v obchodníckom remesle nevyhnutné.
Follow-up e-maily majú aj tieto výhody:
Záleží na situácii a dôvodu, prečo follow-up e-mail posielate. Obchodní experti všeobecne radia odoslať ten prvý po dvoch až troch dňoch od udalosti, na ktorú nadväzujete. Vďaka tomu nie ste na adresátov príliš hrr, ale zároveň majú tému čerstvo v pamäti.
Pokiaľ vám adresát na follow-up nezareaguje, máte dve možnosti:
Na rozdiel od iných obchodných e-mailov musia byť follow-upy:
Pokiaľ potrebujete poradiť s tým, ako napísať follow-up e-mail po formálnej aj obsahovej stránke, napísali sme o tom samostatný článok, tak mrknite.
Ako obchodník riešite množstvo follow-upov súčasne. Bude sa vám preto hodiť nástroj, ktorý vám pripomenie, kedy máte ktorý e-mail odoslať a komu. Dobre na tieto účely poslúži CRM.
Napríklad v Raynet CRM vyriešite follow-upy nasledujúcim spôsobom:
Tvorba follow-upov je iba jedna z mnohých činností, ktoré CRM obchodníkom uľahčuje. Poskytuje napríklad aj šikovný adresár klientov, prehľad nad všetkými rozohranými zákazkami alebo analytické nástroje pre podrobný prehľad o tom, ako si váš biznis vedie. CRM si môžete vyskúšať na 30 dní zadarmo, nech sa najskôr presvedčíte, či a ako vám v praxi pomôže.
Kelly pracovala ako prekladateľka na voľnej nohe a neskôr sa začala venovať marketingu, tvorbe obsahu a lokalizácii softvéru. V Raynete pracuje na tom, aby bolo CRMko "user-friendly" pre anglicky hovoriacich používateľov, na Nápovede a na písaní článkov.
Dávka obchodných znalostí, trikov a osvedčených postupov pre CRM.