Lenka Staňková
4. 7. 2025
CRM
Zistite, ako v Raynete nastaviť role používateľov, zabrániť nechcenému vymazaniu dát a čo všetko pre bezpečnosť vašich informácií robíme my.
S trochou nadsázky by sa dalo povedať, že najväčšie bezpečnostné riziko v CRM nie je hacker. Je to človek, ktorý má prístup. Preto sme nastavili bezpečnosť tak, aby si každá firma mohla pohlídať, čo používatelia v Raynete vidia a čo môžu upravovať. Časť bezpečnosti máte vo svojich rukách, zvyšok riešime my. Poďme si to prebrať.
V Raynete môžete každému používateľovi nastaviť jednu zo štyroch rolí. Tie v kombinácii so zvoleným oprávnením používateľa určujú, k čomu má používateľ prístup, čo smie vytvárať alebo meniť. Zabrániť tak napríklad tomu, aby obchodník vymazal dôležité dáta alebo zmenil prístupy niekomu z kolegov.
Roly používateľom nastavuje iba Administrátor – buď pri zakladaní používateľa, alebo spätne v Nastavení.
Prístupy k záznamom môžete používateľom ďalej obmedziť týmito funkciami:
K tomu, ako fungujú oprávnenia používateľov, bezpečnostné úrovne a ďalšie, máme množstvo návodov v Nápovede.
Bežný používateľ si:
Administrátor rieši zvyšok – môže ďalším používateľom nastaviť:
Inými slovami – administrátor v Raynete nastavuje prakticky čokoľvek. Zároveň je administrátor súčasťou všetkých bezpečnostných úrovní, takže vidí všetky dáta aj akcie používateľov.
Administrátorov môžete mať v Raynete viac súčasne, pokojne to môžu byť všetci používatelia.
Ale pozor – administrátor tiež môže:
Zkrátka – rolu administrátora zverujte len osobe, ktorej stoprocentne dôverujete. Môže to byť dôveryhodný manažér, ktorého zaškolíte. Na technickejšie úlohy prizvite niektorého znalého zamestnanca, ale svoje administrátorské prístupy nedá z ruky.
Niektoré úkony musí administrátor riešiť na zákazníckej podpore s nami. Napríklad zálohy dát, premenovanie účtu, importy a úpravy, duplikácie účtov, niektoré zmluvy a podobne.
V takýchto prípadoch vždy požadujeme žiadosť o úpravy podpísanú oprávneným štatutárom spoločnosti. Ak zasahujeme do dát klienta, ako dôkaz toho, že to berieme vážne, podpisujeme NDA s platnosťou na pol roka. Pri niektorých požiadavkách potom potrebujeme dokonca overenú plnú moc.
Bez týchto dokumentov žiadosti nevybavujeme. Je to ďalší spôsob, ako chránime vaše dáta a riešime riziká spojené s osobou administrátora.
Možno sa vám naše opatrenia zdajú prehnané. Ale ak sa niekedy dostanete do ťažkej situácie, budete za ne radi. Vyhnete sa napríklad tomu, že:
Tieto situácie vieme do určitej miery vyriešiť a napraviť. Lepšie je však, keď sa do nich vôbec nedostanete.
Novým kolegom preto môžete obmedziť prístup len na potrebné dáta. Ak máte vyššiu fluktuáciu obchodníkov, môžete im zakázať hromadné exporty. Podobne môžete obmedziť hromadné zmeny. A hlavne dávajte pozor, komu v CRM dáte rolu administrátora.
Bezpečnosť v Raynete nie je len o používateľských rolách a bezpečnostných úrovniach. Riešime aj technickú stránku. Všetky dáta prenášame šifrovane a máme systém pravidelných záloh – každý deň všetky dáta zálohujeme a archivujeme minimálne 90 dní.
CRM prevádzkujeme na AWS (Amazon Web Services), jednej z najväčších a najmodernejších IT infraštruktúr. Vaše dáta sú uložené v dátových centrách – vždy na dvoch fyzicky vzdialených a samostatných miestach. Sú v bezpečí aj pred rozsiahlymi hackerskými útokmi alebo prírodnými pohromami či energetickými haváriami.
Všetky zákaznícke dáta máme navyše poistené proti poškodeniu, krádeži alebo úniku. Všetko, čo pre bezpečnosť robíme, si môžete prečítať tu.
Ak chcete mať dáta v bezpečí a využiť všetky ďalšie výhody, ktoré CRM nielen obchodníkom ponúka, vyskúšajte si ho. Napríklad Raynet môžete používať zadarmo so všetkými funkciami a bez záväzkov po dobu 30 dní.
Lenka sa ako Product Ownerka pôvodne venovala vývoju e-commerce softvéru. V Raynete teraz pomáha užívateľom využívať naše CRM naplno.
Dávka obchodných znalostí, trikov a osvedčených postupov pre CRM.