Vychytávky v evidovaní obchodu

7. 9. 2025Raynet tím
Hero Right Lines
Hero Left Lines

Pozrite sa, ako skúsený obchodník používa Raynet. Od zaznamenania prvého telefonátu až po úspešný predaj.

Každý obchod má svoj začiatok

Predstavte si, že vám volal človek z Kofoly a chce sa s vami stretnúť ohľadom budúcej spolupráce.

V Raynete si v túto chvíľu založíte nového Klienta. V hlavnom menu kliknete na nový záznam – Klient. Systém vám sám doplní názov klienta a z registra doplní všetky jeho ďalšie údaje, vrátane IČ, adresy sídla a ďalších.


Pri zakladaní sa vám predvyberie možnosť, že ide o potenciálneho odberateľa a po potvrdení sa vám hotová karta automaticky otvorí. Doplníte do nej Kontaktnú osobu, teda človeka, ktorý vám volal a s ktorým budete pri obchodovaní komunikovať. Vyplníte jeho telefónne číslo, e-mail a môžete pridať aj fotku, aby ste ho pri ďalšom osobnom stretnutí na prvý pohľad spoznali.

Príprava na schôdzku

Kofola aj jej kontaktná osoba sú už v Raynete, takže je čas pridať do kalendára úvodné stretnutie. Priamo na karte klienta kliknete na veľké zelené plus a vyberiete novú schôdzku. Napíšete napríklad „Rokovanie u nich” a doplníte krátku poznámku, aby ste si aj po týždni spomenuli, čo budete riešiť. Potom už len stačí nastaviť dátum, čas a farbu, aby ste schôdzku v kalendári odlíšili napríklad od interných rokovaní.

So zvyškom si nemusíte lámať hlavu. Pretože schôdzku zakladáte priamo z karty klienta, automaticky sa do nej vyplní:

Bez zbytočného preklikávania z klienta do kalendára a späť.

Schôdzka je za vami.

Schôdzka prebehla úspešne a svieti vám v kalendári napríklad červeno. Kliknite na ňu pravým tlačidlom myši a vyberte Realizované. Môžete si zapísať výsledok, aby ste si kedykoľvek osviežili, aký bol jej priebeh.

Po schôdzke už viete, aké sú vaše obchodné šance, takže priamo z kalendára vytvoríte Obchodný prípad. Najedete kurzorom na schôdzku v kalendári, stlačíte pravé tlačidlo a kliknete na nový obchodný prípad. A pretože nemusíte nič evidovať, obchodný prípad si len uložíte a pokračujete follow-upom.

Pošlite ponuku priamo z Raynetu

Povedzme, že ste sa na schôdzke so zákazníkom dohodli, že mu spracujete ponuku. Opäť kliknete pravým tlačidlom na schôdzku a vyberiete si pridať Úlohu. Vďaka prepojeniu s klientom a schôdzkou za vás Raynet doplní všetky podstatné informácie. Máte hotovo. Do termínu, ktorý ste si určili, nemusíte na ponuku myslieť, Raynet vám ju pripomenie.

Rovnakým spôsobom budete pokračovať ďalej s Kofolou. Všetky follow-upy vytvoríte len pomocou pravého tlačidla myši a raynetovského kalendára.

Až budete ponuku v obchodnom prípade vytvárať, pomôže vám funkcia Pridať záznam – Pridať ponuku. Automaticky sa do nej prevedú všetky údaje a jednoducho ju vyexportujete do PDF alebo rovno z Raynetu pošlete e-mailom klientovi. A čo je najlepšie – zaberie vám to maximálne 2 minúty.

Späť do minulosti

Až si budete chcieť pripomenúť, čo máte s Kofolou za sebou, jednoducho sa pozriete na karte klienta do záložky História. Na jednej časovej osi uvidíte:

Všetky tieto informácie pomôžu nielen vám, ale aj vašim kolegom, ktorí budú s Kofolou rokovať. Zároveň celá firma vie, čo sa v obchode deje.

Obchod je vybavený za pár minút

A to je všetko. Zaevidovať celý ten obchodný prípad zabere len pár minút. A možno aj oveľa rýchlejšie. Náš rekord je 22 sekúnd!