Pozrite sa, ako skúsený obchodník používa Raynet. Od zaznamenania prvého telefonátu až po úspešný predaj.
Predstavte si, že vám volal človek z Kofoly a chce sa s vami stretnúť ohľadom budúcej spolupráce.
V Raynete si v túto chvíľu založíte nového Klienta. V hlavnom menu kliknete na nový záznam – Klient. Systém vám sám doplní názov klienta a z registra doplní všetky jeho ďalšie údaje, vrátane IČ, adresy sídla a ďalších.
Pri zakladaní sa vám predvyberie možnosť, že ide o potenciálneho odberateľa a po potvrdení sa vám hotová karta automaticky otvorí. Doplníte do nej Kontaktnú osobu, teda človeka, ktorý vám volal a s ktorým budete pri obchodovaní komunikovať. Vyplníte jeho telefónne číslo, e-mail a môžete pridať aj fotku, aby ste ho pri ďalšom osobnom stretnutí na prvý pohľad spoznali.
Kofola aj jej kontaktná osoba sú už v Raynete, takže je čas pridať do kalendára úvodné stretnutie. Priamo na karte klienta kliknete na veľké zelené plus a vyberiete novú schôdzku. Napíšete napríklad „Rokovanie u nich” a doplníte krátku poznámku, aby ste si aj po týždni spomenuli, čo budete riešiť. Potom už len stačí nastaviť dátum, čas a farbu, aby ste schôdzku v kalendári odlíšili napríklad od interných rokovaní.
So zvyškom si nemusíte lámať hlavu. Pretože schôdzku zakladáte priamo z karty klienta, automaticky sa do nej vyplní:
Bez zbytočného preklikávania z klienta do kalendára a späť.
Schôdzka prebehla úspešne a svieti vám v kalendári napríklad červeno. Kliknite na ňu pravým tlačidlom myši a vyberte Realizované. Môžete si zapísať výsledok, aby ste si kedykoľvek osviežili, aký bol jej priebeh.
Po schôdzke už viete, aké sú vaše obchodné šance, takže priamo z kalendára vytvoríte Obchodný prípad. Najedete kurzorom na schôdzku v kalendári, stlačíte pravé tlačidlo a kliknete na nový obchodný prípad. A pretože nemusíte nič evidovať, obchodný prípad si len uložíte a pokračujete follow-upom.
Povedzme, že ste sa na schôdzke so zákazníkom dohodli, že mu spracujete ponuku. Opäť kliknete pravým tlačidlom na schôdzku a vyberiete si pridať Úlohu. Vďaka prepojeniu s klientom a schôdzkou za vás Raynet doplní všetky podstatné informácie. Máte hotovo. Do termínu, ktorý ste si určili, nemusíte na ponuku myslieť, Raynet vám ju pripomenie.
Rovnakým spôsobom budete pokračovať ďalej s Kofolou. Všetky follow-upy vytvoríte len pomocou pravého tlačidla myši a raynetovského kalendára.
Až budete ponuku v obchodnom prípade vytvárať, pomôže vám funkcia Pridať záznam – Pridať ponuku. Automaticky sa do nej prevedú všetky údaje a jednoducho ju vyexportujete do PDF alebo rovno z Raynetu pošlete e-mailom klientovi. A čo je najlepšie – zaberie vám to maximálne 2 minúty.
Až si budete chcieť pripomenúť, čo máte s Kofolou za sebou, jednoducho sa pozriete na karte klienta do záložky História. Na jednej časovej osi uvidíte:
Všetky tieto informácie pomôžu nielen vám, ale aj vašim kolegom, ktorí budú s Kofolou rokovať. Zároveň celá firma vie, čo sa v obchode deje.
A to je všetko. Zaevidovať celý ten obchodný prípad zabere len pár minút. A možno aj oveľa rýchlejšie. Náš rekord je 22 sekúnd!