Ako začať s Raynet CRM?

8. 9. 2025Raynet tím
Hero Right Lines
Hero Left Lines

1) Rozmýšľajte, ako chcete CRM používať

Jeden potrebuje hlavne funkciami nabitú mobilnú aplikáciu, druhý ide po integráciách s účtovníctvom alebo e-mailingovým nástrojom, tretí chce hlavne čo najmenej evidovať.

Každý proste očakáva niečo iné. Ideálne je preto na začiatku konzultácie, počas ktorej si váš ideálny model používania Raynet CRM vymyslíme spoločne. Hodina až dve investované do prípravy dokážu ušetriť veľa premýšľania v budúcnosti.

Stačí, keď si pár dní vopred zamluvíte webinár, alebo sa pokojne stretnime osobne.  

2) Vytvorte si svoje CRM

Už viete, čo a ako? Paráda, takže teraz je ideálny čas založiť si svoj raynetovský účet. Zaberie to len pár minút a ďalšie kroky už zvládnete priamo v praxi.

3) Prejdite základné nastavenie

Aby sa vám s Raynetom dobre pracovalo, prispôsobte ho svojim potrebám. Najprv si nastavte číselník – vaše vlastné kategórie klientov a aktivít. To isté urobte aj pri stavoch obchodných prípadov.

Vytvorte si aj vlastné pole všade tam, kde ich potrebujete.

Zprovoznite si integrácie s ďalšími systémami, ktoré už používate.

Ak ste nepodcenili krok číslo jedna a máte všetko vopred premyslené, je to hračka.

A keby predsa, nezabudnite, že menej je niekedy viac – kľudne začnite evidovať nevyhnutné minimum a potom ho postupne rozširujte.

4) Nahrajte svoje dáta

Do takto pripraveného Raynet CRM teraz presuňte svoje kontakty. Na to slúžia importné šablóny a pre všetky prípady sme pripravili kompletný návod.

Pri zložitejších importoch, keď napríklad chcete zachovať obchodnú históriu, vám pomôžu naši programátori. Každý týždeň má jeden z nich službu a pomáha novým klientom s migráciou dát.

5) Nastavte úrovne bezpečnosti

Hneď na začiatku je dobré správne nastaviť používateľské práva. Každému, kto u vás bude používať Raynet CRM, môžete nastaviť napríklad to, aby videl len svojich klientov alebo nemohol upravovať záznamy iných obchodníkov. Keby ste si nevedeli rady, je tu návod, alebo kedykoľvek vám pomôže náš tím zákazníckej starostlivosti.

6) Pozvite kolegov

Až teraz nastáva tá slávnostná chvíľa, keď do svojho vyladeného CRM pozvete ďalších používateľov. Pridáte ich cez tlačidlo v Nastavení, do e-mailu im prídu prihlasovacie údaje.

7) Motivácia obchodníkov a jednotná evidencia

Zavedenie nového systému z logiky veci neunesú obchodníci vždy dobre – musia napríklad evidovať veci, ktoré predtým nemusela. A nově sú tiež lepšie kontrolovateľní svojimi nadriadenými – niekto reálne vidí, koľko schôdzok je v pláne a aký je reálny potenciál otvorených zakázok konkrétneho predajcu.

Preto je extrémne dôležité vysvetliť celému tímu pridanú hodnotu systému tak, aby brali Raynet ako pomocníka a nie ako kontrolný nástroj.

Aby Raynet CRM všetci používali tak, ako ste si to v bode jedna vymysleli, je potrebné tím zaškoliť a prípadne aj pripraviť dokument, ku ktorému sa môže ktokoľvek vrátiť.

8) Spustite a používajte

Už nie je cesty späť. Prichádza radostná chvíľa, kedy môžete zavrieť tabuľky, odložiť šanóny a vypnúť staré systémy. 🎉 Nezabudnite pri tom na mobily – s našou mobilnou aplikáciou budete mať obchodné dáta po ruke kedykoľvek.

Odporúčame prepnúť celú firmu na Raynet CRM naraz.

Mať dáta roztrúsené na viacerých miestach alebo doháňať napríklad len týždeň evidencie je prakticky nemožné, tak pozor na to.

9) Dajte si s odstupom spätnú väzbu

Po mesiaci je zvyčajne ideálny čas sa zastaviť a skontrolovať, ako jednotliví kolegovia používajú Raynet CRM.

Možno spoločne narazíte na to, že je potrebné s niečím pracovať inak. To je v poriadku – CRM má predsa slúžiť hlavne vám. Všetko, na čom sa dohodnete, dopíšte do svojho interného manuálu, aby mali všetci rovnaké informácie.

A keby čokoľvek, poraďte sa s našou zákazníckou starostlivosťou.

10) Sledujte novinky

Zhruba raz za dva mesiace púšťame do sveta novinky v Raynet CRM. Môže sa stať, že medzi nimi bude funkcia, ktorá vám ušetrí tony času alebo zlepší nejaký proces. To už stojí za pár minút pozornosti.

Info posielame e-mailom a ešte viac zdieľame na Facebooku.

A to je všetko. 10 zásadných bodov pre úspešný štart v Raynet CRM máte za sebou. Prajeme vám hladké a radostné nastavovanie a keby čokoľvek, sme na príjme.